هوای پاک

ساخت وبلاگ

a1_b5ra.jpg

اگر به دنبال بهترین سایت برای دانلود رایگان فیلم و سریال ایرانی و خارجی هستید، با ما در این مطلب همراه باشید.

ابتدا برای این که بتوانیم بهترین سایت دانلود فیلم و سریال را انتخاب کنیم، باید بدانیم که بهترین سایت چه ویژگی‌هایی دارد؟

ویژگی‌های بهترین سایت دانلود فیلم و سریال:

- دارای آرشیویی بروز و قدرتمند از فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی و خارجی

- دارای دسته‌بندی کاربردی جهت دسترسی سریع به ژانر مورد علاقه

- دارای توضیحات و اطلاعات کامل از فیلم و سریال

- دارای رده بندی سنی

- دوبله فارسی و سانسور بودن فیلم‌ها و سریال‌ها

- فیلم‌ها و سریال‌ها باید دارای بالاترین و بهترین کیفیت باشند

- داراری تصاویر، تریلر یا تیزر از فیلم و سریال

- رایگان بودن فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی و خارجی

- نیم بها بودن ترافیک دانلودی

- سریع، بروز و قدرتمند بود سایت

بهترین سایت:

حال کدام سایت دانلود فیلم و سریال وجود دارد که تمامی ویژگی‌های ذکر شده در بالا را یکجا داشته باشد؛ بله، همتا مووی بهترین سایت دانلود رایگان فیلم و سریال ایرانی و خارجی با لینک مستقیم و ترافیک نیم بها است که دارای آرشیو بزرگ و قدرتمند از جدیدترین فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی و خارجی همراه با دسته بندی کاربردی و طراحی ساده و کاربرپسند برای دسترسی سریع به محتوای مورد نظر می‌باشد. به جرات می‌توان گفت که وبسایت همتا مووی نه تنها جزء بهترین سایت‌های دانلود فیلم و سریال ایران بلکه جزء برترین سایت‌های فارسی زبان ایران و جهان است.

بهترین سایت دانلود فیلم دوبله فارسی:

یکی از محبوب و پر طرف‌دار‌ترین خدمات وبسایت همتا مووی که دارای آرشیویی بروز و قدرتمند، دسته‌بندی کاربردی، توضیحات و اطلاعات کامل، رده بندی سنی و دیگر موارد ذکر شده، بهترین سایت دانلود فیلم دوبله فارسی در ایران و سایت‌های فارسی زبان جهان است که جدیدترین فیلم‌های سینمایی خارجی را با دوبله فارسی حرفه‌ای و امکان دانلود با لینک مستقیم و همچنین ترافیک نیم بها ارئه می‌کند.

بهترین سایت دانلود سریال دوبله فارسی:

اگر علاقه‌مند سریال‌های خارجی هستید و دوست دارید در کنار خانواده جدیدترین سریال‌های روز دنیا را با دوبله فارسی حرفه‌ای مشاهده کنید، قطعا وبسایت همتا مووی با دارا بودن آرشیویی بروز و قدرتمند می‌تواند به تنهایی شما را از مراجعه و گشت گذار در اینترنت به جهت پیدا کردن سریال دوبله فارسی بی‌نیاز کند؛ زیرا سایت همتا مووی بهترین سایت دانلود سریال دوبله فارسی در ایران و سایت‌های فارسی زبان دنیا است که جدیدترین سریال‌های خارجی را با دوبله فارسی حرفه‌ای و امکان دانلود با لینک مستقیم و همچنین ترافیک نیم بها ارئه می‌کند.

بهترین سایت دانلود رایگان فیلم ایرانی:

اولین، برترین، بزرگ‌ترین و بهترین سایت دانلود رایگان فیلم ایرانی با آرشیویی از جدیدترین فیلم‌های ایرانی در همه ژانرها، رایگان سایت همتا مووی می‌باشد. لازم به ذکر از که شما می‌توانید فیلم‌های ایرانی را در وبسایت همتا مووی با لینک مستقیم رایگان و ترافیک نیم بها دانلود نمایید.

به طور کلی وبسایت همتا مووی بهترین وبسایت ایرانی دانلود رایگان فیلم و سریال ایرانی و خارجی می‌باشد که دارای محتوای مناسب برای خانواده‌های ایرانی و فارسی زبان می‌باشد که تمامی خدمات آن به صورت کاملا رایگان ارائه می‌شود. برای دانلود رایگان فیلم و سریال ایرانی و خارجی کافی است تا آدرس دامنه hamtamovie.asia را در مرورگر خود وارد کنید یا نام همتا مووی را در موتور جستجوی گوگل تایپ کنید تا وارد رایگان سایت همتا مووی شوید.

هوای پاک...
ما را در سایت هوای پاک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kavoosifar kelasssheshom بازدید : 618 تاريخ : يکشنبه 29 اسفند 1400 ساعت: 14:02

NFT چيست و کاربرد آن چگونه است؟

نزديک به دو سال است که واژه NFT در سايت‌هاي خبري و مقالات بازارهاي مالي نيز به چشم مي‌خورد. بسياري از هنرمندان و توليد کنندگان محتوا در تلاش بوده‌اند که محصولات خود را در قالب اين پديده به فروش برسانند.

اما سوالي که پيش مي‌آيد اين است که، NFT چيست و چه کاربردي دارد؟

در اين بخش از ايران متا به تمامي اين سوالات پاسخ داده خواهد شد.

NFT چيست؟

s1_pw8l.jpg

ان اف تي مخفف عبارت Non Fungible Token است. واژه توکن کاربردهاي متفاوتي دارد ولي در اينجا به معني يک سند اعتباري الکترونيکي است. اين سند اعتباري الکترونيکي نشان دهنده يک مقدار مشخص از يک واحد قابل معامله است. واحد قابل معامله مي‌تواند ريال، دلار، يورو و يا ارزهاي ديجيتالي باشد.

اين سندها در شبکه‌اي به نام بلاک چين ذخيره مي‌شوند. وظيفه بلاک چين اين است که نشان دهنده مالک اصلي کالا چه کسي بوده و بعد به ترتيب به چه کساني فروخته شده است.

فرض کنيد شما اثري را به کمک فتومونتاژ در فتوشاپ خلق کرده‌ايد و بخواهيد آن را به فروش برسانيد. هر شخص مي‌تواند يک کپي از آن را دانلود کند و هيچ حق مالکيتي به شما پرداخت نکند. شما مي‌توانيد اثر خود را به يک NFT تبديل کنيد. حتي با از بين رفتن کالاي فيزيکي خود اثر در قالب NFT از بين نمي‌رود. در حقيقت ان اف تي، به دارايي ديجيتالي گفته مي‌شود که قابل جمع کردن باشد. اين دارايي ديجيتال نيز ارزش خود را به صورت نوعي از رمز حفظ مي‌کند. همان گونه که يک تابلو فرش و يا اثر هنري ارزش خود را حفظ مي‌کند و نوعي سرمايه‌گذاري به حساب مي‌آيد.

غيرقابل معاوضه بودن در NFT به چه معنا است

 ممکن است اين سوال براي شما پيش آمده باشد که غيرقابل معاوضه به چه معنا است؟

در حقيقت ان اف تي را نمي‌توان مانند اسکانس به طور مستقيم رد و بدل کرد. چرا که هيچ 2 NFT مشابه يکديگر نيستند. براي درک بهتر اين موضوع بليت کنسرت را در نظر بگيريد؛ در يک کنسرت هيچ دو بليتي شبيه به يکديگر نيست و منحصر به فرد است.

با توجه به توضيحات بالا مي‌توان به اين توکن و تفاوت آن با ساير رمز ارزها پي برد. ان اف تي‌ها انواع مختلفي دارند و به عبارت ديگر نوعي کالاي کلکسيوني به شمار مي‌آيند.

کاربرد NFT

Nft ها از سال ???? وجود داشته‌اند، اما امروزه شهرت بسيار زيادي پيدا کرده‌اند. ازجمله دلايل محبوبيت اين توکن اين است که در حال تبديل شدن به يک روش محبوب براي خريد و فروش آثار هنري ديجيتال نيز هستند.

جالب است بدانيد از نوامبر سال ???? تاکنون ??? ميليون دلار براي NFT هزينه شده است. ان اف تي به کاربر اجازه مي‌دهد اطلاعات خود را در اثر موردنظر ثبت کند، به صورتي که اين مالکيت اثبات شده و ديگر قابل تغيير نيست. در واقع ارزش اين اثر با هويت صاحب آن گره خورده است.

از ديگر کاربردهاي آن مي‌توان به استفاده در دنياي بازي‌ها اشاره کرد. به اين صورت که با کمک توکن‌هاي nft آيتم‌هاي مختلف در بازي را خريد و فروش کرد.

فروش کشتي ديجيتالي

فردي با پرداخت 149 اتريوم معادل با 650 هزار دلار، کشتي تفريحي بادباني غير واقعي و مجازي را در پلتفرم متاورس خريداري کرد.

نکته جالب اين است که هرگز نمي‌تواند به صورت فيزيکي پا در آن بگذارد. اين کشتي تنها جزو دارايي‌هاي ديجيتالي NFT محسوب مي‌شود.

در آخر اگر به دنياي ارز ديجيتال، متاورس و NFT علاقه‌مند هستيد پيشنهاد مي‌کنيم به وبسايت ايران متا مراجعه کنيد. در ايران متا ما اخبار روز متاورس و ارزهاي ديجيتال را مورد بررسي قرار مي‌دهيم و از هيچ خبر جديدي در اين حوزه بي‌اطلاع نخواهيد ماند.

 

هوای پاک...
ما را در سایت هوای پاک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kavoosifar kelasssheshom بازدید : 731 تاريخ : پنجشنبه 26 اسفند 1400 ساعت: 14:17

استفاده از دوربين مداربسته در فضاي باز

استفاده از يک سيستم دوربين مداربسته در فضاي باز به منظور نظارت، کنترل، و اهداف امنيتي و همچنين محافظت از مکان ها از جمله دلايلي مي­باشند که منجر به نصب سيستم­ نظارتي در فضاي باز مي­ گردند. تعداد زيادي متغيرهاي منحصر به فرد وجود دارد که با نصب يک سيستم دوربين در فضاي باز مرتبط مي­باشند. دوربين هاي امنيتي به تنهايي داراي قابليت­هاي انعطاف پذيري گسترده اي مي­باشند که هر يک از آنها در عملکردهاي خاص خود، به طور ويژه براي قابليت هاي منحصر به فردي طراحي شده اند.

 

کاربردهاي يک سيستم نظارت تصويري

شرکت ها و افراد حقيقي، با نصب و اجراي يک سيستم دوربين مداربسته ي خارجي مي توانند از مزاياي متعددي بهره­ مند گردند. برخي از کاربردهايي که يک سيستم نظارتي مي تواند در اختيار شما يا شرکت شما قرار دهد عبارتند از:

  • حفاظت از اموال و داريي ها
  • پيشگيري از ضرر و سرقت
  • پيشگيري از فعاليت هاي جنايي
  • نظارت ?´?? بر قلمرو

همه اينها روش هايي براي صرفه جويي در هزينه شرکت هاي شما ، محافظت از دارايي ها و حفظ آرامش کلي است که به شما امکان مي دهد تا بتوانيد بيشتر بر روي تجارت و ساير موارد در دسترس تمرکز نماييد.

حفاظت از اموال و داريي ها، پيشگيري از ضرر و سرقت، پيشگيري از فعاليت هاي جنايي، نظارت ?´?? بر قلمرو از جمله کاربردهاي يک سيستم نظارت تصويري مي باشد.

محصولات سيستم دوربين مداربسته در فضاي باز

 

حتما بخوانيد:  دوربين مداربسته  

 

 ايمن تصوير امرتات، ارائه دهنده ي برترين سيستم هاي امنيتي و توليد کننده انواع تجهيزات سيستم­هاي نظارت تصويري در محيط هاي باز مي باشد. ما به ارائه بهترين و باکيفيت ترين محصولات براي اهداف امنيتي و نظارتي، افتخار مي کنيم. از دوربين هاي امنيتي گرفته تا ضبط کننده هاي ويدئويي ديجيتال يا شبکه و تمام لوازم جانبي همراه آنها ، ايمن تصوير امرتات مي تواند در يافتن محصولات و راهکار مناسب، متناسب با نياز نظارتي و امنيتي مورد نظر شما کمک نمايد. دوربين هاي امنيتي به تنهايي انواع مختلفي دارند که مخصوص اهداف خاصي مي باشند.

?.دوربين هاي گلوله اي (bullet) 

دوربين هاي گلوله اي (bullet) از انواع دوربين هاي مقاوم در برابر شرايط مختلف جوي بوده و مي تواند آسان ترين حالت نصب براي هر شخصي را ارائه دهند.

?.دوربين هاي امنيتي باکس (Box) 

دوربين هاي امنيتي باکس (Box) که در آن امکان تغيير لنزها براي ايجاد حداکثر وضوح تصوير وجود دارد.

?.دوربين هاي گنبدي (Dome)

دوربين هاي گنبدي (Dome) نيز به گونه اي ساخته شده اند تا در صورت نياز به نظارت بر مناطق داخلي ساختمان، با يک سيستم دوربين در فضاي باز نيز فعال شوند.

?.دوربين هاي Pan Tilt

  • دوربين هاي Pan Tilt، دوربين­هايي با قابليت تنظيم از راه دور بوده و به کاربر امکان بزرگنمايي و کوچک نمايي تصاوير را مي دهد تا بر روي منطقه خاصي که نياز به محافظت دارد تمرکز نمايند.

ذخيره سازي تصاوير

ذخيره سازي تصاوير، بخش ديگري از يک سيستم دوربين امنيتي در فضاي باز مي­باشد که براي حفظ و نگهداري تصاوير ضبط شده توسط دوربين­هاي مداربسته، بايد اجرا شود. دستگاه­هاي ضبط­کننده در برند ها و سبک هاي مختلفي ارائه مي شوند و مجموعه ايمن تصوير امرتات توليدکننده و عرضه­کننده بهترين ضبط کننده هاي ويدئويي ديجيتال و شبکه مي­باشد. برخي از ضبط کننده ها ساخته شده اند تا تنها مقدار محدودي از تصاوير نظارتي را نگه داري نمايند، در حالي که بسته به ظرفيت حافظه، برخي ديگر از ضبط­کننده­ها قادر به نگهداري تصاوير به مدت چندين ماه هستند.

هر شخص يا سازماني با توجه به نيازهاي خود، مدت زمان متفاوتي براي ذخيره­سازي و نگهداري تصاوير در نظر دارد.

درصورت تمايل مي­توانيد با کارشناسان مجموعه ايمن تصوير امرتات تماس حاصل فرماييد تا با مشاوره و راهنمايي، بهترين سيستم مداربسته متناسب با نيازهاي خود را انتخاب نماييد.

فناوري نظارت بر اطراف

يکي ديگر از جنبه هاي سيستم­هاي مداربسته در فضاي باز ، فناوري نظارت بر اطراف است. شرکت ايمن تصوير امرتات در تلاش است تا جديدترين مانيتورينگ ويدئويي ديجيتال را به مشتريان خود ارائه دهد. مانيتورينگ ويديويي ديجيتال يا نظارت ويديويي از راه دور ، روشي براي نظارت ?? ساعته بر روي اماکن شما مي­باشد. برخلاف روش هاي امنيتي سنتي، استفاده از سرويس فيلم ديجيتال مي تواند باعث صرفه جويي در هزينه ها شده و ديگر مجبور نيستيد زمان زيادي صرف مراقبت از افرادي نماييد که در محل زندگي يا کارتان هستند.

بيشتر بخوانيد: dvr دوربين مداربسته    nvr دوربين مداربسته       آنتن وايرلس

استفاده از اين فناوري و ساير قابليت هاي موجود در يک سيستم دوربين مداربسته در فضاي باز، مي تواند به شبکه اي بستگي داشته باشد که تصميم داريد همراه با تجهيزات دوربين امنيتي خود، آن را پياده سازي نماييد

نتيجه گيري :

استفاده از يک سيستم دوربين مداربسته در فضاي باز به منظور نظارت، کنترل، و اهداف امنيتي و همچنين محافظت از مکان ها از جمله دلايلي مي­باشند که منجر به نصب سيستم­ نظارتي در فضاي باز مي­ گردند.

 

هوای پاک...
ما را در سایت هوای پاک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kavoosifar kelasssheshom بازدید : 579 تاريخ : يکشنبه 22 اسفند 1400 ساعت: 12:08

اتصال دوربين hd به تلويزيون باکابل HDMI

يکي از سوالات متداول اين است که چگونه مي توان تصاوير زنده ي دوربين هاي مداربسته HD را بدون نياز به دستگاه NVR و DVR در تلويزيون مشاهده نمود .
اين سوال براي اشخاصي که نيازي به ضبط تصاوير ندارند بيشتر رخ مي دهد .
اشخاصي که صرفا نياز به يک نمايش ويدئويي از دوربين مداربسته دارند .
در اين آموزش مي خواهيم به بحث و بررسي نحوه ي نمايش تصاوير دوربين مداربسته HD در تلويزيون از طريق HDMI  بپردازيم.

 

 

بخاطر داشته باشيد اشاره ي اين مقاله به دوربين هاي HD تحت بستر کواکسيال ( دوربين مداربسته ahd ) مي باشد .
براي نمايش تصاوير دوربين مداربسته در تلويزيون از طريق HDMI با دو چالش مواجه هستيم .

همواره مي توان با تکنيک هايي کوچک چالش هاي بزرگي را مرتفع نمود . در اين مقاله با يک راه حل کوچک مشکل چالشي بزرگ حل شد .

 

 

حتما بخوانيد: اتصال دوربين تحت شبکه IP به کامپيوتر

چالش

? دوربين هاي HD از کانکتور هاي BNC و کابل کواکسيال براي ارسال ويدئو استفاده مي نمايند .
?
اغلب دوربين هاي HD از استاندارد هايي مانند HD-SDI  و يا HD-CVI، HD-TVI،AHD ( دوربين مداربسته ?in1 ) بهره مي برند .

به دو دليل ذکر شده شما نمي توانيد به سادگي خروجي دوربين مداربسته را به ورودي HDMI  تلويزيون متصل نماييد .

راه حل

شما مي توانيد با يک مبدل HDMI تصاوير دوربين مداربسته را در تلويزيون دريافت کنيد .

چگونه

دستگاه مبدل HDMI ، داراي ورودي کواکسيال ( کابل دوربين مداربسته ) مي باشد و بايد از دوربين مداربسته يک سيم به اين ورودي متصل گردد و يک کابل HDMI  از ورودي HDMI تلويزيون به خروجي HDMI دستگاه مبدل وصل مي شود .

https://www.webtalk.co/n/42041134

https://demo.themesgrove.com/themes/tutorque/forum/activity/p/33618/

http://www.actibusinessschool.co.za/activity/p/260734/

https://duoqueue.net/activity/p/225693/

 

هوای پاک...
ما را در سایت هوای پاک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kavoosifar kelasssheshom بازدید : 183 تاريخ : شنبه 21 اسفند 1400 ساعت: 14:13

راهنماي کامل الگوريتم رتبه مغز گوگل

Google RankBrain چيست؟ چگونه کار مي کند؟ آيا مي توانيد براي آن بهينه سازي کنيد؟ در اينجا همه چيزهايي که بايد در مورد الگوريتم RankBrain گوگل بدانيد آمده است.

 

در سال 1996، ايده پيوندها به عنوان يک سيگنال رتبه بندي، جستجو را با آنچه به رتبه صفحه گوگل تبديل مي شد، متحول کرد.

 

به همين دليل است که دهه گذشته سهم بازار جستجو به اين صورت است:

 

سهم بازار جهاني Statista از موتورهاي جستجو

 

اتفاقات زيادي افتاده است، و از آن زمان تغييرات و سئو سايت اصفهان الگوريتم‌هاي عظيمي معرفي شده‌اند، اما بدون شک هيچ کدام به اندازه RankBrain مهم نيستند.

 

همانطور که در زير بحث خواهيم کرد، اين تنها به دليل تأثير آن بر نتايج نيست (اگرچه مسلماً در آنجا نيز برنده مي شود) بلکه به معناي آن است - يادگيري ماشين براي اولين بار در آنچه ما به عنوان جستجو فکر مي کنيم معرفي شد.

 

 

RankBrain چيست؟

RankBrain سيستمي است که توسط آن گوگل بهتر مي‌تواند هدف احتمالي کاربر از يک عبارت جستجو را درک کند. در بهار 2015 عرضه شد، اما تا 26 اکتبر همان سال اعلام نشد.

 

در ابتدا، RankBrain براي پرس و جوهايي اعمال شد که گوگل قبلا با آنها مواجه نشده بود و در آن زمان و هنوز هم وجود دارد، حدود 15? از کل جستجوها. از آنجا گسترش يافت تا بر همه نتايج جستجو تأثير بگذارد.

 

در هسته خود، RankBrain يک سيستم يادگيري ماشيني است که از مرغ مگس خوار ساخته شده است، که گوگل را از يک محيط "رشته ها" به "چيزها" رساند.

 

يعني از «خواندن» کاراکترهاي تحت اللفظي، و در عوض «ديدن» موجوديتي که آنها نمايندگي مي‌کنند، گرفته شده است.

 

نکته اي سريع درباره موجوديت ها و چيزهايي که روي رشته ها هستند

براي نشان دادن اين پيشرفت مهم و نقش آن در RankBrain، به سادگي بايد شخصيت هايي را که نام يکي از دوستان و همسالان من را تشکيل مي دهند، در نظر بگيريم:

 

تا قبل از مرغ مگس خوار، گوگل آن کاراکترها و مجموعه‌اي از 2 کلمه و 13 کاراکتر را مي‌ديد که به ترتيب مرتب شده و به اندازه کافي در يک صفحه استفاده مي‌شد، آن را براي رشته جستجوي «jason baard» مرتبط مي‌کرد.

 

واقعاً اين مي تواند هر جيسون باشد، اين مهم نبود.

 

آنها بر پيوندها و چند سيگنال ديگر تکيه کردند تا "مرتبط" ترين آنها را آشکار کنند، بدون اينکه بفهمند جيسون کيست يا چيست.با مرغ مگس خوار، دوست من ديگر مجموعه ساده اي از شخصيت ها نيست، بلکه به موجوديت تبديل شده است:

 

 

نتايج جستجو و خريد گوگل خود را محک بزنيد

CPC، CTR و موارد ديگر را با صنعت خود مقايسه کنيد. ببينيد CVR، AOV، نرخ پرش و ساير KPIهاي شما چگونه روي هم قرار مي گيرند. مقايسه عملکرد براي هر کانال.ما نمي‌توانيم در اين مقاله با جزئيات زياد به نهادها بپردازيم، اگرچه مي‌توانيد در اينجا درباره آنها بخوانيد.اما به طور خلاصه، آنچه در مورد مرغ مگس خوار براي عملکرد RankBrain ضروري بود، اين بود که گوگل اين عبارت را نبيند:جيسون بارنارد دوست ديو ديويس است که پيراهن هاي قرمز را دوست دارد و يک بازارياب ديجيتال است.

 

و صرفاً آن را به عنوان مجموعه اي از شخصيت ها که بايد مرتب شوند و با پرس و جو سنجيده شوند، تفسير مي کنند.در حالي که بسيار پيشرفته بودند، اساساً در پاسخ به اين سؤال گير کردند: «جيسون بارنارد» چند بار در متن و در پيوندهاي آن متن ظاهر مي‌شود؟با فرض اينکه پرس و جو دوباره «جيسون بارنارد» باشد، با مرغ مگس خوار، اين جمله براي گوگل بيشتر شبيه به اين خواهد بود:

 

 

هر موجوديت اصلي با يک Machine ID نشان داده مي شود.اين شناسه ها براي هر يک منحصر به فرد هستند - و هيچ دو نهادي داراي شناسه يکسان نيستند.من عمداً خودم را به جمله اضافه کردم تا نشان دهم که هميشه کامل نيست.نام من بسيار رايج است، و «ديو ديوي» برجسته‌تر از من وجود دارد (مي‌دانم، مي‌دانم... باورش سخت است).

 

به دليل پيشينه جيسون در موسيقي، گوگل به راحتي مي‌تواند بدون زمينه اضافي فرض کند که ديو ديويزي که جيسون با آن دوست بود، ديو ديويس (/m/01pwfk) از The Kinks (/m/08w4pm) است.

 

گوگل از طريق نهادهاي ديگر در صفحه و ساير اتصالات در وب توضيح مي‌دهد. اما اين داستان ديگري است، براي يک روز ديگر.

 

آنچه در زمينه RankBrain مهم است اين است که با مرغ مگس خوار، گوگل (/m/045c7b) اکنون دنيا را به عنوان مجموعه اي از چيزها و نه رشته ها درک مي کند.

 

بازگشت به RankBrain

با کمي در مورد موجوديت‌ها، مي‌توانيم به RankBrain برگرديم.

 

RankBrain در هسته خود را مي توان به عنوان يک سيستم پيش غربالگري در نظر گرفت.

 

هنگامي که يک پرس و جو در گوگل وارد مي شود، الگوريتم جستجو در تلاش براي نمايش بهترين محتوا، در بهترين قالب(ها)، پرس و جو را با هدف شما مطابقت مي دهد.

 

اگر گوگل قصد شما را نداند؟

 

چرا گوگل RankBrain را معرفي کرد؟

RankBrain در ابتدا براي رفع يک مشکل ساده اما بزرگ راه اندازي شد.

 

گوگل 15 درصد از پرس و جوها را مورد استفاده قرار نداده بود، و به همين دليل هيچ زمينه اي براي آنها وجود نداشت، و نه تجزيه و تحليل گذشته براي تعيين اينکه آيا نتايج آنها در برآورده کردن هدف کاربر خوب است يا خير.

 

RankBrain را وارد کنيد.

 

اين سيستم به جاي رشته ها به چيزها نگاه مي کند.

 

RankBrain همچنين زمينه‌هاي محيطي (مثلاً مکان جستجوگر) را در نظر مي‌گيرد و معناي جايي که انجام شده است را برون‌يابي مي‌کند.

 

اين مي تواند يک فرآيند ساده براي درک اين موضوع باشد که ترتيب کلمات ممکن است تابعي از فرآيند جستجو باشد و نه هدف.

 

چه کسي در ميان ما يک پرس و جو را صرفاً با زدن يک يا دو کلمه اصلاح نکرده است.

 

قبل از اينکه وارد آن شوم، گوگل مطمئناً ديده است:

 

“پيتزا ويکتوريا قبل از ميلاد مسيح”

 

اما وقتي مجموعه‌اي را که مي‌خواستم برنمي‌گردانم، ممکن است شروع به اضافه کردن شرايط کنم و در نتيجه سؤالي بيشتر شبيه به:

 

“پيتزا ويکتوريا بي سي سبزيجات با پوسته نازک”

 

احتمال زيادي وجود دارد که گوگل آن پرس و جوي خاص را نديده باشد، اما از آنجايي که آنها به چيزها نگاه مي کنند نه رشته ها، مي دانند که پرس و جو مشابه خواهد بود، اگر نه يکسان، مانند:

 

پيتزاي گياهي با پوسته نازک ويکتوريا قبل از ميلاد مسيح

 

پيتزاي گياهي با پوسته نازک در نزديکي من

 

يا با صدا:

 

"OK Google، از کجا مي توانم يک پيتزاي گياهي با پوسته نازک تهيه کنم؟"

 

RankBrain چگونه کار مي کند؟

جاي تعجب نيست که گوگل هرگز نحوه عملکرد RankBrain را مشخص نکرده است.

 

با اين وجود، مي‌توانيم حدس‌هاي درستي در مورد آنچه در پشت صحنه مي‌گذرد داشته باشيم.

 

تابع جستجوي جديد

همانطور که در بالا مورد بحث قرار گرفت، ما بايد از فکر کردن با عباراتي که مي‌فهميم دست برداريم و مانند يک ماشين فکر کنيم.

 

جايي که ممکن است ببينم:

 

“پيتزا ويکتوريا قبل از ميلاد مسيح”

 

گوگل مي بيند:

 

/m/0663v /m/07ypt

 

اين به طرز چشمگيري همه چيز را تغيير مي دهد. "ويکتوريا بي سي" دو چيز نيست، بلکه يک چيز است.

 

هنگام مقايسه مکان هاي ديگر براي:

 

https://www.pinterest.com/pin/1122381538355932573/

https://express.adobe.com/page/ZNK633quI0psv/

https://sites.google.com/view/parsianandishseo/home

https://onlineproofing.home.blog/2022/02/14/parsianandishseo/

https://tahmikain3.tumblr.com/

https://www.reddit.com/r/business/Idea/ssjfli/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C_%D9%88%D8%A8_%D8%B1%DB%8C%D8%B3%D9%BE%D8%A7%D9%86%D8%B3%DB%8C%D9%88/

https://myspace.com/tahmikain3

 

 

هوای پاک...
ما را در سایت هوای پاک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kavoosifar kelasssheshom بازدید : 124 تاريخ : چهارشنبه 18 اسفند 1400 ساعت: 23:38

بازاريابي وابسته براي مبتديان: چيست + چگونه مي توان موفق شد

 

تصور کنيد تنها چيزي که براي کسب درآمد آنلاين نياز داشتيد يک وب سايت بود. شما مجبور نيستيد محصولات خود را ايجاد کنيد يا خدماتي را ارائه دهيد. خوب به نظر مي رسد؟ به بازاريابي وابسته خوش آمديد.

طبق آمار Statista، مخارج تجاري براي بازاريابي وابسته تا سال 2022 در ايالات متحده به 8.2 ميليارد دلار خواهد رسيد.

از همين امروز شروع کنيد و در موقعيتي عالي براي استفاده از آن خواهيد بود.

در اين راهنما، ياد خواهيد گرفت:

بازاريابي وابسته چيست؟

چرا بازاريابي وابسته

بازاريابي وابسته چگونه کار مي کند

چقدر مي توانيد به طور بالقوه درآمد کسب کنيد

چگونه با بازاريابي وابسته شروع کنيم

بازاريابي وابسته چيست؟

بازاريابي وابسته جايي است که شما محصول يا خدمات شرکت ديگري را در ازاي پورسانت فروش که ايجاد مي کنيد، تبليغ مي کنيد. کميسيون معمولاً درصدي از قيمت فروش است، اما گاهي اوقات مي تواند مقدار ثابتي باشد.

چرا بازاريابي وابسته؟

در اينجا دو دليل وجود دارد که چرا بايد بازاريابي وابسته را در نظر بگيريد:

در دنياي وب سايت هاي مختلفي مثل در زمينه معرفي بهترين محصولات فعاليت مي کنند مثل :
https://www.thespruceeats.com/
https://www.nytimes.com/wirecutter/
https://www.bbcgoodfood.com/
https://www.goodhousekeeping.com/
https://behtarinyab.com/
https://www.electroguide.com/

1. کم هزينه و کم خطر

راه اندازي يک کسب و کار به معناي متحمل شدن هزينه هاي اوليه براي محصولات، کارکنان، تجهيزات، اجاره و غيره است. اين امر آن را پرخطر و گران مي کند. با بازاريابي وابسته، تنها چيزي که نياز داريد يک وب سايت است. حتي اگر به نتيجه نرسد، تنها چيزي که هدر داده ايد زمان و کمي پول است.

2. آسان به مقياس

يک فروشنده معمولي فقط محصولات يک شرکت را مي فروشد. به عنوان يک بازارياب وابسته، مي توانيد محصولات بسياري از شرکت هاي مختلف را تبليغ کنيد و از همه آنها پورسانت دريافت کنيد.

بازاريابي وابسته چگونه کار مي کند؟

تاجر به هر وابسته يک پيوند منحصر به فرد مي دهد تا بتواند رديابي کند که چه کسي مسئول فروش بوده است. پيوند معمولاً چيزي شبيه به اين خواهد بود:

1 پيوند وابسته 2

وقتي شخصي روي آن پيوند کليک مي کند، يک فايل کوچک به نام کوکي در دستگاه او ذخيره مي شود.

يک کوکي وابسته دو کار انجام مي دهد:

اين به تاجر کمک مي کند تا فروش را به شخص مناسب نسبت دهد.

(معمولاً) تاريخ انقضا دارد، بنابراين حتي اگر خريدار خريد خود را به تاخير بيندازد، پول دريافت مي کنيد.

در اينجا مثالي از نحوه عملکرد اين کار آورده شده است.

تصور کنيد که يک خواننده از پست شما در مورد بهترين ژاکت هاي زمستاني بازديد مي کند. آنها روي يکي از پيوندهاي وابسته شما کليک مي کنند و آنها را به محصولي در آمازون هدايت مي کنند.

اما آنها متوجه شدند که بايد دخترشان را از مدرسه ببرند. بنابراين خانه‌شان را ترک مي‌کنند، دخترشان را مي‌گيرند، شام مي‌خورند و در نهايت به آمازون بازمي‌گردند، جايي که دوباره محصول را پيدا مي‌کنند.

از آنجايي که آنها از قبل در آمازون خريد مي کنند، تصميم مي گيرند تجهيزات اسکي نيز خريداري کنند.

اين خبر خوب است. قبلاً آنها روي پيوند وابسته شما کليک کردند و يک کوکي در دستگاه آنها ذخيره شد. از آنجايي که آمازون مدت کوکي 24 ساعته دارد، شما هم براي ژاکت زمستاني و هم تجهيزات اسکي غرامت دريافت مي‌کنيد - حتي اگر دومي را تبليغ نکرده باشيد.

به عنوان يک بازارياب وابسته چقدر مي توانم درآمد داشته باشم؟

پاسخ ساده اين است که هيچ محدوديتي وجود ندارد. اين به جايگاه شما و ميزان کاري که انجام مي دهيد بستگي دارد.

موفق ترين بازارياب هاي وابسته در ماه شش يا هفت رقم مي گيرند.

به عنوان مثال، پت فلين از درآمد غيرفعال هوشمند بيش از 100000 دلار در کميسيون هاي وابسته در دسامبر 2017 به دست آورد.

2 درآمد spi 2

رايان رابينسون، يکي ديگر از بازارياب‌هاي وابسته، بيش از 19000 دلار درآمد وابسته را در اکتبر 2019 گزارش کرد. يکي ديگر از وب‌سايت‌هاي وابسته موفق - The Wirecutter - حدود 10 ميليون دلار درآمد داشت و در نهايت به قيمت 30 ميليون دلار به نيويورک تايمز فروخته شد.

البته به خاطر داشته باشيد که اين افراد کار بسيار خوبي در ساخت برند خود انجام داده اند. براي رسيدن به اين سطح سال‌ها کار سخت آنها طول کشيده است.

اگر تازه شروع کرده‌ايد، ممکن است چک‌هايتان براي مدتي بيشتر شبيه اين باشند:

آمازون چک 2

شما بايد انتظارات خود را مديريت کنيد. شما از همان ابتدا پول زيادي کسب نخواهيد کرد، اما اجازه ندهيد اين شما را دلسرد کند.

موفقيت ديگران به شما مي گويد که با کار سخت، زمان و دانش مناسب، شما نيز به طور بالقوه مي توانيد به آن سطوح برسيد.

چگونه با بازاريابي وابسته شروع کنيم

اين هفت مرحله ساده را دنبال کنيد.

در مورد يک پلت فرم تصميم بگيريد

جايگاه خود را انتخاب کنيد

برنامه هاي وابسته را براي پيوستن پيدا کنيد

محتواي عالي ايجاد کنيد

ترافيک را به سايت وابسته خود هدايت کنيد

روي پيوندهاي وابسته خود کليک کنيد

تبديل کليک ها به فروش

افکار نهايي

هيچ چرخ بازاريابي وابسته در اينجا دوباره اختراع نشد. اينها اصول اوليه هستند، و به کار بردن آنها شما را به سمت راست هدايت مي کند.

فقط انتظار نداشته باشيد که درآمد متحول کننده زندگي يا آزادي براي ترک 9 تا 5 يک شبه خود را داشته باشيد. بازاريابي وابسته زمان مي برد.

ابتدا روي اولين فروش وابسته خود تمرکز کنيد. همانطور که سايت شما رشد مي کند، اهداف جديدي تعيين کنيد و به آزمايش ادامه دهيد.

اين نحوه ايجاد سايتي است که در نهايت درآمد مناسبي ايجاد مي کند.

https://ezproxy.cityu.edu.hk/login?url=https://behtarinyab.com/
https://www.eduvision.edu.pk/counseling/index.php?qa=user&qa_1=KeanRoberts10
http://history.lib.ntnu.edu.tw/wiki/index.php/%E4%BD%BF%E7%94%A8%E8%80%85:KeanRoberts10
http://onlinemanuals.txdot.gov/help/urlstatusgo.html?url=https://behtarinyab.com/
https://sarscoviki.app.vanderbilt.edu/wiki/User:KeanRoberts10
https://bbs.pku.edu.cn/v2/jump-to.php?url=https://behtarinyab.com/
https://connect.nl.edu/NLU-Strategic-Plan-2011-2016/blog/Lists/Comments/AllComments.aspx
https://clubs.london.edu/click?r=https://behtarinyab.com/
http://cutas-edu.xyz/fluxbb/profile.php?id=694251
https://lican.as.arizona.edu/~ehtsim/index.php/User:KeanRoberts10
هوای پاک...
ما را در سایت هوای پاک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kavoosifar kelasssheshom بازدید : 508 تاريخ : چهارشنبه 18 اسفند 1400 ساعت: 19:22

همه چيز درباره استفاده از عسل براي سلامت مو و 10 راهکار براي استفاده از آن

 

بيشتر ما با عسل، محصول شيرين و شربتي گرده افشاني زنبور عسل آشنا هستيم. يک ماده رايج در دستور العمل هاي شيرين و شور، همچنين از ديرباز به عنوان يک ماده درماني در طب سنتي استفاده مي شود.

 

عسل به دليل فوايد پوستي فراواني که دارد، يک ماده طبيعي محبوب براي مو است. در اينجا ما به 10 دليل براي استفاده از عسل روي موهاي خود، از جمله براي رشد مو، جلوگيري از شکستن مو و موارد ديگر، نگاه خواهيم کرد.

 

1.عسل براي رشد مو

 

عسل به دليل توانايي آن در تقويت رشد سلولي به عنوان يک درمان براي بهبود زخم استفاده مي شود.

 

يک بررسي در سال 2013 نشان مي دهد که عسل مي تواند رشد سلول هاي اپيتليال (پوست) را تقويت کند. پوست سر مملو از سلول هاي اپيتليال است که فوليکول ها و مجاري بسيار مهم براي رشد مو را تشکيل مي دهند.

 

2.عسل براي حالت دهنده مو

 

درمان هاي حالت دهنده براي بازگرداندن رطوبت به موهاي شما طراحي شده اند. بسياري از درمان هاي حالت دهنده مو همچنين حاوي ويتامين ها، مواد معدني و ساير مواد مفيد هستند.

 

همانطور که مشخص است، عسل داراي خواص مرطوب کنندگي است که به حفظ حالت و سلامت موهاي شما کمک مي کند. همچنين حاوي مقدار زيادي ويتامين، مواد معدني، اسيدهاي آمينه و آنتي اکسيدان است.

 

3.عسل براي درخشندگي مو

 

عسل هم خاصيت نرم کنندگي و هم خاصيت مرطوب کنندگي دارد که آن را به يک مرطوب کننده عالي براي مو تبديل مي کند. نرم کننده ها فوليکول هاي مو را صاف مي کنند و به موهاي کدر درخشندگي مي بخشند. مرطوب کننده ها با مولکول هاي آب پيوند مي خورند و به رشته هاي خشک رطوبت مي افزايند.

 

با مرطوب کردن و درخشندگي، عسل مي تواند به بازيابي درخشندگي طبيعي موهاي شما کمک کند.

 

4.عسل براي روشن شدن مو

 

عسل حاوي گلوکز و همچنين آنزيمي به نام گلوکز اکسيداز است. اين آنزيم گلوکز را تجزيه مي کند و پراکسيد هيدروژن را پشت سر مي گذارد.

 

پراکسيد هيدروژن قادر به سفيد کردن ملانين، رنگدانه مسئول رنگ دادن به موهاي شما است.

 

ماندن عسل روي موهايتان براي مدت طولاني مي تواند جايگزيني طبيعي براي درمان هاي شيميايي خشن سفيد کننده باشد.

 

5.عسل براي شکستگي مو

 

کراتين يک پروتئين ضروري است که به ساختار و استحکام موهاي شما مي افزايد. درمان‌هاي پروتئيني بخش محبوبي از روتين‌هاي مدرن مو هستند و مي‌توانند به بازيابي تارهاي ضعيف و شکننده کمک کنند.

 

عسل حاوي تقريباً 0.5 درصد پروتئين منبع مورد اعتماد است. اين ممکن است زياد به نظر نرسد، اما مي تواند در ترکيب با ساير ويتامين ها و مواد معدني موجود در عسل مفيد باشد.

 

6.عسل براي ريزش مو

 

موها روزانه به عنوان بخشي از چرخه رشد طبيعي مي ريزند. با اين حال، برخي افراد متوجه مي شوند که موهايشان بيش از حد معمول مي ريزد.

 

اگر بيشتر از آنچه که احساس مي‌کنيد موهايتان مي‌ريزد، با پزشک خود تماس بگيريد تا علت آن را بيابيد. گاهي اوقات مي تواند به سادگي موهاي آسيب ديده باشد.

 

اگر موهاي شما آسيب ديده است و به مقداري TLC نياز دارد، تمام فوايد عسل را در نظر بگيريد.

 

7.عسل براي رفع موهاي زائد

 

در حالي که عسل به اندازه موم زنبور عسل براي از بين بردن موهاي زائد بدن موثر نيست، اما براي موهاي نازک يا پوست حساس يک گزينه عالي است.

 

براي استفاده از عسل براي رفع موهاي زائد، اين دستور العمل را امتحان کنيد:

 

1 قاشق غذاخوري را با هم مخلوط کنيد. عسل و 1/2 قاشق غذاخوري آب ليمو.

اين مخلوط را روي نواحي کوچکتر مانند لب بالايي بماليد.

بگذاريد حدود 20 دقيقه بماند.

آن را با يک دستمال مرطوب و گرم پاک کنيد.

ناحيه مورد نظر را با آب سرد خشک کنيد تا هرگونه تحريکي کاهش يابد.

 

8.عسل براي موهاي طبيعي

 

بخش بزرگي از مراقبت از موي طبيعي اين است که مطمئن شويد مو و پوست سر شما تميز و مرطوب است. قبل از شروع سفر طبيعي موهاي خود، سم زدايي مو را در نظر بگيريد.

 

در حين سم زدايي، استفاده از عسل مي تواند به تقويت آمينو اسيدهاي مفيد، ويتامين ها و مواد معدني موهاي شما کمک کند. حتي مي توانيد بعد از سم زدايي از عسل استفاده کنيد تا فرهاي خود را مرطوب نگه داريد و رشد کنيد.

 

9. عسل براي داشتن پوست سر سالم

 

حفظ سلامت پوست سر جزء ضروري داشتن موهاي سالم است. تجمع خاک، روغن يا حتي محصولات مو مي تواند اين کار را دشوار کند.

 

مي‌توانيد از عسل در درمان‌هاي پوست سر براي تميز کردن پوست سر و تسکين شرايطي مانند شوره سر و درماتيت استفاده کنيد. همچنين فوايد مرطوب کنندگي هم براي مو و هم براي پوست سر دارد.

 

10.عسل براي شرايطي که مو را تحت تأثير قرار مي دهد

 

برخي از بيماري هاي التهابي پوست مانند پسوريازيس و اگزما مي توانند روي پوست سر تأثير بگذارند. منبع معتبر تحقيقاتي نشان داده است که عسل داراي خواص آنتي اکسيداني و ضد التهابي است. آنتي اکسيدان ها يک ترکيب مهم در درمان اين شرايط هستند.

 

علاوه بر اين، مواد ضد التهابي منبع معتبر ممکن است به کاهش شدت شيوع بيماري هاي پوستي کمک کند.

 

نتيجه

 

عسل يک محصول طبيعي عالي براي مو است که مي تواند به تنهايي استفاده شود يا در ساير درمان هاي طبيعي مو استفاده شود.

 

مي تواند رشد سلولي را تقويت کند، به حفظ رطوبت کمک کند و مواد مغذي را به مو و پوست سر بازگرداند. حتي ممکن است به کاهش شرايط التهابي پوست در صورت استفاده با ساير درمان‌ها کمک کند.

 

براي داشتن موهايي سالم تر و شادتر، عسل ارگانيک و فرآوري نشده را به برنامه روزانه موهاي خود اضافه کنيد.

 

بهترين گزينه براي درمان موها خريد عسل گون سوغات نهاوند که بکر ترين عسل ايران است، مي باشد.

 

https://sarscoviki.app.vanderbilt.edu/wiki/User:BobbyMiller4

https://bbs.pku.edu.cn/v2/jump-to.php?url=https://soghatnahavand.ir/product-category/honey/

https://connect.nl.edu/NLU-Strategic-Plan-2011-2016/blog/Lists/Comments/AllComments.aspx

https://clubs.london.edu/click?r=https://soghatnahavand.ir/product-category/honey/

http://cutas-edu.xyz/fluxbb/profile.php?id=844938

https://lican.as.arizona.edu/~ehtsim/index.php/User:BobbyMiller4

 

هوای پاک...
ما را در سایت هوای پاک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kavoosifar kelasssheshom بازدید : 161 تاريخ : پنجشنبه 12 اسفند 1400 ساعت: 18:22

بلوک سيماني سبک

بلوک هاي سيماني سبک با جايگزيني شن و ماسه با خاک رس منبسط شده، شيل يا تخته سنگ ساخته مي شوند. خاک رس منبسط شده، شيل و تخته سنگ با خرد کردن مواد خام و حرارت دادن آنها تا حدود 2000 درجه فارنهايت (1093 درجه سانتيگراد) توليد مي شوند. در اين دما، به دليل توليد سريع گازهاي ناشي از احتراق مقادير کمي از مواد آلي محبوس شده در داخل، مواد پف مي‌کنند. يک بلوک سبک معمولي 10.0-12.7 کيلوگرم وزن دارد و براي ساخت ديوارها و پارتيشن هاي غير باربر استفاده مي شود. از سرباره کوره بلند منبسط شده و همچنين مواد طبيعي آتشفشاني مانند پوکه و اسکوريا براي ساخت بلوک هاي سبک استفاده مي شود.

علاوه بر اجزاي اصلي، مخلوط بتن مورد استفاده براي ساخت بلوک سيماني همچنين ممکن است حاوي مواد شيميايي مختلفي به نام مواد افزودني براي تغيير زمان پخت، افزايش مقاومت فشاري يا بهبود کارايي باشد. اين مخلوط ممکن است داراي رنگدانه‌هايي باشد تا به بلوک‌ها رنگي يکنواخت بدهد، يا سطح بلوک‌ها ممکن است با لعاب پخته‌اي پوشانده شود تا جلوه‌اي تزييني ايجاد کند يا محافظت در برابر حملات شيميايي ايجاد کند. لعاب ها معمولاً با چسب رزيني ترموست، ماسه سيليسي و رنگدانه هاي رنگي ساخته مي شوند.

بلوک سيماني استاندارد

در ساخت سازه و انتخاب مصالح مناسب براي پيشبرد پروژه، دو موضوع مهم و اساسي مطرح ميشود که محل پروژه و کاربري سازه از جمله اين موارد ميباشد. ويلا سازي از جمله پروژه هاي رايج در شهرهاي مختلف يا حومه شهرها مي باشد که به دليل وسعت فضا و شرايط اقليمي منطقه، بايد براي ساخت آن از مصالح مناسب و مقرون به صرفه استفاده شود. به دليل رواج بلوک سبک در صنعت ساختمان سازي، کاربرد بلوکهاي سبک در ويلا سازي  يا کاربرد بلوکهاي سيماني سبک در انبوه سازي، متناسب با شرايط آب و هوايي منطقه، قبل از ساخت پروژه مورد بررسي قرار ميگيرد.

قبل از هر چيز به تعريف ويلا و تفاوت اين سازه با منازل مسکوني معمولي مي پردازيم. ويلا به سازه اي مي گويند که در چهار طرف خود آزاد بوده و نما دارد. معمولا اين سازه ها در مناطق ييلاقي براي بهره مندي ساکنان از طبيعت، منظره و آب و هواي خوش منطقه ساخته ميشود. مصالحي که براي ساخت ويلا بايستي انتخاب شود، نبايد از ظرفيت حرارتي بالا برخوردار باشد، که البته باز اين موضوع، بسته به تغييرات آب و هوايي منطقه در طول شبانه روز و ميزان استفاده ساکنان از ويلا، مورد بررسي قرار ميگيرد.

 

ميزان استفاده از بلوک سيماني در پروژه‌هاي ساختماني

در واقع، در اکثر پروژه‌هاي ساختماني با توصيه مهندسين ساختمان، به دليل قيمت مناسب و کيفيت بالا، به‌صورت کاملا فراگير و تثبيت شده از اين محصول استفاده مي‌کنند.

 

بلوک سيماني سبک مخلوط سيمان، پوکه معدني و آب است که در ميکسر ملات توليد مي‌شود و در دستگاه‌هاي اتوماتيک جديد توليد و پرس مي‌شود، سپس به اتاق بخار جهت خشک شدن فرستاده مي‌شود.

بلوک استاندارد سبک، از با صرفه‌‌ترين و اصلي‌ترين مصالح ساختماني است. بلوک استاندارد از ترکيب سيمان، پوکه معدني يا ماسه‌ي ريزدانه و حباب‌هاي هوا با‌ اندازه‌هاي مختلف فرآوري مي‌گردد. بلوک‌‌ استاندارد سبک به‌ عنوان جايگزين اجر (خشت) با مزيت‌هاي بالا شده است.

بلوک استاندارد عمدتاً براي ديوارهاي غير باربر و به‌عنوان پرکننده در کف‌سازي و شيب‌بندي ساختمان‌ها قابل‌ بهره‌گيري است.

فناوري توليد بلوک استاندارد سبک در کارخانه بلوک‌زني از تکنولوژي‌هاي جديد در فرآوري ساختمان‌ها است.

 

هوای پاک...
ما را در سایت هوای پاک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kavoosifar kelasssheshom بازدید : 112 تاريخ : پنجشنبه 12 اسفند 1400 ساعت: 6:47

شرکت خدمات مسافرتي و جهانگردي شهران گشت

معراج هم در دسته بهترين شرکت هاي هواپيمايي کشور قرار مي گيرد. اين شرکت هواپيمايي يکي از خوش قول ترين شرکت هاي هواپيمايي کشور است و اين خوش قولي به دليل تاخير بسيار اندک پروازهاي اين ايرلاين است. علاوه بر اين به دليل فعاليت گسترده اين ايرلاين در مقاصد مختلف داخلي و بين المللي و ناوگان نسبتا بزرگ اين ايرلاين مي توان معراج را يکي از بهترين شرکت هاي هواپيمايي کشور دانست.

eee_9ctk.jpg

علاوه بر اين معراج در زمينه تعميرات هواپيماها نيز دست قدرتمندي داشته و موفق به کسب گواهينامه مديريت تداوم صلاحيت پروازي شده است. اين گواهينامه براي اولين بار توسط معراج به دست آمد. خدمات غذايي و کترينگ قابل قبول اين ايرلاين از ديگر مواردي است که باعث رضايت خاطر مسافران پروازهاي اين ايرلاين شده است.

شرکت خدمات مسافرتي و جهانگردي شهران گشت به شماره ثبت 590168 با اخذ مجوز رسمي از سازمان هواپيمايي کشوري و سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي وگردشگري يکي از شرکت مسافرتي خصوصي در تهران مي باشد که با همکاري بسيار نزديک با شرکت هواپيمايي معراج شروع به فعاليت کرده است .

فعاليت اين شرکت در زمينه تنظيم برنامه هاي سفر ، اخذ ويزا ، فروش پروازهاي داخلي وخارجي ، فعاليت در حوزه گردشگري ، مجري مستيقم تورهاي داخلي و خارجي ، زميني و هوايي و صدور بيمه نامه مسافرتي مي باشد. اين شرکت با داشتن اطلاعاتي کامل در زمينه تورهاي مسافرتي و داشتن کارکناني کارآزموده ، متعهد و با سابقه، سفري لذت بخش را براي مسافرين خود فراهم مي سازد .

تلفن 02161954 – 09126458739

منبع : شهران گشت

هوای پاک...
ما را در سایت هوای پاک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kavoosifar kelasssheshom بازدید : 444 تاريخ : يکشنبه 8 اسفند 1400 ساعت: 4:55

براي موفقيت در هر نوع کسب و کاري نياز به آموزش مناسب و کامل در آن زمينه است، در مورد کاشت نهال و درخت هم اگر بررسي هاي کامل و مناسب انجام گيرد مناسب ترين و بهترين نتيجه کسب خواهد شد. کارشناسان مجرب اکين نهال آماده ارائه بهترين راهکارها در اين زمينه ميباشند.

آموزش کاشت درخت

در کاشت درختان ميوه بايد نکاتي را رعايت کرد. از جمله اينکه اين درختان معمولا پيوندي هستند يعني يک گياه با ميوه خوب و مشخصات مورد نظر ما روي يک گياه ديگر که ريشه هاي قوي دارد يا بومي منطقه ماست پيوند زده مي شود تا خصوصيات مورد نظر ما از نظر مثلا ميوه خوب يا آفات کمتر يا … در کنار ريشه‌هاي قوي براي ما تجلي پيدا بکند.

 محل پيوند کاملا روي گياه و معمولا در درختان ميوه سردسيري در ارتفاع ?? يا ?? سانتيمتري پايين گياه قابل مشاهده است. اين محل جايي است گياه دومي روي گياه اولي وصل شده است.

 نکته مهم در کاشت درختان پيوندي اين است که محل پيوند بايد بالاتر از سطح خاک قرار گيرد. در صورتي که پيوند زير خاک بماند در سالهاي آتي که شاخه‌ها وجوانه‌هاي جانبي توليد مي شوند معلوم نخواهد بود که اين شاخه متعلق به پايه است يا پيوند؟ چرا اين نکته اهميت دارد؟ زيرا شما به عنوان باغبان بايد شاخه‌هاي روييده از پايه را قطع کنيد. چرا که اين شاخه‌ها خصوصيات خوب پيوند را ندارند و باعث تلف شدن انرژي کلي هم خواهند شد.

 

علاوه بر اين تماس خاک با محل پيوند ممکن است منجر به فعاليتهاي عوامل بيماري زاي قارچي – باکتريايي شده و پيوند بشکند.

در رزها اين مساله کاملا مشهود است. زيرا رزها معمولا روي رز وحشي (سگ رز – گيلديک) پيوند مي شوند و اگر اين پايه اجازه رشد پيدا بکند گلهاي ريز سفيدرنگي با تيغ هاي فراوان توليد مي کند و رز اصلي را کاملا کنار زده و پيوند را مي شکند.

 

آماده‌سازي زمين براي کاشت درخت:

فرض ما اين است که شما ميخواهيد در باغچه خانه درخت بکاريد.

 محلي که مي خواهيم درخت ميوه را در آن بکاريم بايد داراي خاک حاصلخيز و غني باشد. اگر ساختمان را تازه احداث کرده‌ايد احتمالا بقاياي مصالح ساختماني مانند گچ و سيمان و … در خاک باغچه باشد. اين مواد بايد از باغچه خارج و مخلوط خاک زراعي مرغوب همراه با کود حيواني پوسيده و ماسه حداقل به ارتفاع نيم متر و اگر مقدور بود بيشتر از آن در باغچه خانه ريخته شود. اگر مي توانيد پيشنهاد باغبانها اين است که بيشتر از يک و نيم متر از عمق خاک باغچه را برداريد (زيرا درختان ميوه تا چند متري عمق زمين هم ريشه مي دوانند) و با خاکي که مخلوطي از خاک زراعي و کود حيواني و ماسه باشد جايگزين شود. (البته هر چقدر خاک شما حاوي باقيمانده موجودات زنده اعم از گياهان يا جانوران – مانند پوست مو پودر خون پودر استخوان و… باشد در آينده رشد گياهان شما به دليل وجود مواد آلي بيشتر – بهتر خواهد بود).

بهترين خاک زراعي آن خاکي است که رنگ آن تيره باشد و از قرمز به قهوه‌اي و سياهي بگرايد. اين خاک بايد از سطح زمين جمع آوري شود و به عمق بيش از سي سانتي متري نرود (خاک سطح الارض) خاک زراعي را مصالح فروشيها و حمل خاک ها براي شما مي‌آورند. ولي حتما از بهترين محل خاک را تهيه کنيد.

 

(در مناطق استثنايي کره زمين عمق خاک سطح الارض زيادتر از اين عدد است و بستگي به محل زيست شما دارد. ممکن است از اين عدد هم کمتر باشد)

 

خاک زراعي خوب را در حالت خشک، وقتي در مشت‌تان بگيريد و فشار دهيد به هم مي چسبد و فشرده مي شود ولي با يک ضربه کوچک از هم جدا شده و دوباره پودر مانند مي شود. خاک زراعي بد به شدت چسبنده است و از هم جدا نمي شود. خاک فقير هم رنگ و روي جالبي ندارد و به زردي و خاکستري مي گرايد و براي باغچه خوب نيست.

آماده سازي چاله:

بعضي درختان ميوه مانند گلابي يا گردو ريشه اصلي Tap root خيلي محکم و درازي دارند و براي اين درختان لازم است که چاله عميق تري کنده شود. عرض نيم متر براي مثال و عمق ?? سانتي متر براي خاکي که مناسب است کنده مي شود ولي اگر محل شما کاملا نامناسب و سنگلاخي است مي توانيد تا دو متر عمق و يک متر عرض بکنيد و با خاک خوب پر کرده و درختکاري کنيد. در کل عمق و قطر گودال بايد از عمق و طول ريشه‌ها بيشتر باشد.

محل چاله بايد عاري از ريشه هاي گياهان ديگر باشد.

 

براي باغکاري معمولا توصيه مي شود اين چاله را از پاييز بکنيد و آماده بگذاريد تا بهار که ميخواهيد کشت کنيد رطوبت درون چاله افزايش يافته و موجودات ذره بيني در محل چاله آماده خدمتگذاري به نهال جديد باشند.

در حال حاضر تراکتورهاي مجهز به چاله‌کن نيز وجود دارند و مي توانند سرعت چاله‌کني را چندين برابر کرده و هزينه کارگر را پايين تر بياورند (اين خدمت در گلستان علي نيز ارائه مي شود)

 آماده سازي نهال:

تا قبل از کاشت بايد ريشه‌ها را پاشنه پوشي کرد. يعني ريشه‌ها نبايد در معرض نور و هوا باشد و بهتر است اطراف ريشه‌ها را با خاک يا ماسه يا کيسه پلاستيکي سياه پوشاند.

معمولا شب قبل از کاشت، نهالها را در آب مي گذارند تا ريشه‌ها به اندازه کافي آبگيري بکنند و رقابت اسمزي بين خاک و ريشه اگر بوجود آمد ريشه ها آب از دست نداده و خشک نشوند.

 

ريشه هاي نهالي که مي خريد بايد کاملا قوي و سالم باشد. در هنگام در آوردن گياه ريشه‌ها صدمه مي بيند. اين قسمتهاي صدمه ديده را با قيچي تيز بايد هرس کنيد. تا سطح تماس محل زخم با خاک کمتر شده و احتمال بروز بيماريهاي قارچي کاهش يابد. اين عمل همچنين موجب تحريک ريشه به توليد ريشه هاي فرعي مي شود.

از طرف ديگر چون حجم ريشه‌ها در اثر انتقال کم شده است. بهتر است حجم ساقه‌ها را نيز هرس کرد تا ريشه و ساقه متناسب باشند.

در صورتيکه محل شما بادگير است. همراه با نهال يک قيم محکم نيز کنار نهال قرار دهيد تا باد نهال را خم کرده و نشکند. و اين قيم ممکن است لازم باشد چند سال در کنار نهال باقي بماند.

همچنين نهال ميوه را معمولا کوتاه نگه ميدارند تا عمل ميوه چيني راحت باشد. براي اين کار مثلا در مورد سيب ساقه اصلي را پس از کاشت تا ?? سانتيمتر بالاي محل پيوند نگه داشته و بالاتر از آن را حذف مي کنند. اين کار باعث مي شود ساقه هاي جانبي به شکل يک جام رشد کرده و نور کافي به درون شاخه‌ها برسد. (اين موضوع مبحث بزرگي به نام «هرس» است و در کتاب هاي مختلفي به زبان فارسي به طور تخصصي توضيح داده شده است.)

 

عمل پراليناژ:

در مقياس بزرگ براي اينکه درصد موفقيت کاشت درختان بيشتر شود، پراليناژ تمهيدي است که کمک زيادي به باغبان مي کند. اين عمل عبارت است از آغشته کردن ريشه نهال به موادي چسبنده و ضدعفوني کننده.

در يک بشکه ??? ليتري آب مقدار ?? کيلوگرم رس الک شده + ? کيلوگرم پهن الک شده + ??? گرم سم قارچ کش مانند بنوميل مخلوط مي کنند. و ريشه نهال را درون آن فرو برده و سپس مي کارند.

 

رس و پهن به ريشه‌ها مي چسبد و به دليل خاصيتهاي مختلفي که خداوند به آنها داده موجب ترميم زخم‌هاي ريشه و حفظ رطوبت اطراف ريشه و تامين مواد غذايي اوليه مورد نياز ريشه مي شوند. سم قارچ کش نيز که فعاليت قارچها را در اطراف ريشه کم مي کند.

 

اين عمل در هر مقياسي قابل انجام است و شما ميتوانيد به جاي ??? ليتر آب از ?? ليتر آب+? کيلوگرم رس+نيم کيلوگرم پهن + ??گرم سم قارچ کش استفاده کنيد براي کاشت چند نهال از اين مخلوط استفاده کنيد.

 

انجام کاشت نهال و درخت:

بعد از کندن چاله، مهم طرز و محل قرار گيري نهال است. محل پيوند بايد حدود ?? سانتيمتر (يکم بالا پايين اشکال ندارد) بالاتر از سطح خاک قرار گيرد.

ريشه ها بايد به صورت مرتب در خاک قرار گيرند و پيچيده و در هم نباشند. براي اينکار معمولا مقداري خاک به صورت کله قندي در ته چاله مي ريزند و ريشه‌هاي نهال را روي آن مرتب رو به پايين مي گذارند.

روي ريشه ها را با خاک خوب سطح الارض مي پوشانند و مي توانيد اطراف نهال را به صورت کاسه مانندي شکل بدهيد تا آب در آن خوب جاي بگيرد و به مرور ته نشين شود.

نهال را به صورت عمود بر سطح قرار داده و تراز بودن آن را از دو طرف چک کنيد، قبل از آبياري خاک اطراف نهال را معمولا با ضربات پا محکم مي کنند و بلافاصله آبياري انجام مي شود.

از اين پس آبياري بايد به موقع انجام شود تا وقتي که گياه بتواند ريشه هاي جديد توليد بکند و از رطوبت خاک حداکثر استفاده را بکند. مقدار آبياري به نوع درخت ربط زيادي دارد. مثلا نهال صنوبر يا بيد به آبياري زياد جواب مثبت داده رشد بيشتري مي کنند ولي برخي نهالها ممکن است به غرق آبي حساسيت نشان داده و بدتر خراب بشوند. لذا بهتر است آبياري به اندازه باشد. در نهال جوان تازه کاشته شده مي بايد آب به اندازه کافي فراهم بشود و هر چند روز يکبار قبل از خشک شدن اطراف ريشه حتما آبياري کنيد.

 

راهنماي فني انتقال و کاشت نهال

بسته بندي و انتقال نهال :

يکي از عوامل بسيار مهم در موفقيت درختکاري، بسته بندي و انتقال از مراکز توليد نهال يعني نهالستان، به منطقه مورد کاشت مي باشد. پس از انتخاب نهال سالم، بايد ريشه نهالها را کاملاً در داخل پوششي از پلاستيک يا گوني يا چادر برزنتي قرار داد تا ريشه هاي نهال در اثر مجاورت با باد و آفتاب و هواي آزاد از بين نرود، سپس با وسايل نقليه، نسبت به انتقال سريع نهال ها اقدام شود. بايد توجه شود به اندازه ميزان مصرف روزانه نهال از نهالستان تحويل گرفته شود.

 

دستورات فني کاشت نهال

آماده کردن عرصه کاشت :

در صورت مسطح بودن زمين، با استفاده از ادوات کشاورزي، گاوآهن و غيره، شياري به عمق حدود ?? سانتيمتر و به فواصل لازم، بسته به شرايط منطقه ايجاد مي گردد. سپس محل چاله ها در داخل و حاشيه شيارهاي ايجادشده، مشخص مي شود.

 

اول با استفاده از تراز دستي يا دوربين، خطوط تراز و همچنين محل غرس نهال، مشخص مي گردد. سپس روي خطوط تعيين شده، شياري به ابعاد حداقل ?? × ?? سانتيمتر، به منظور جمع آوري هرز آبهاي سطحي بين دو خط تراز و جلوگيري از فرسايش خاک حفر و در داخل آن، چاله احداث مي شود.

 

تراکم کاشت :

به طور کلي فواصل کاشت نهال از يکديگر، بستگي به اهداف و شرايط محيطي دارد. فواصل کشت در شمال کشور کمتر، در جنوب و مناطق بياباني بيشتر و در ساير مناطق متوسط مي باشد. در ايجاد فضاي سبز هم، فواصل کشت با توجه به نوع گونه و شرايط منطقه و اهداف تغيير مي يابد.

در هر صورت بهتر است از نظرات و تجارب اهل فن و کارشناسان منابع طبيعي منطقه استفاده گردد.

 

گودبرداري :

شکل چاله غرس نهال درختکاري، معمولاً بصورت مکعب مستطيل، مکعب مربع بوده، به وسيله دست يا به وسيله مته گود برداري حفر مي شود. موقع کندن، خاک رويي را (به عمق ??-?? سانتيمتري ) که به آن خاک زراعي گفته مي شود جداگانه ريخته و خاک زيري را از آن جدا کرده ، با مقداري کود پوسيده دامي مخلوط کرده، سپس کف گوده را پس از پايان عمليات خاکبرداري شخم زده، نرم مي نمائيم.

 

ابعاد چاله ها براساس سن، وضعيت ريشه و نوع گونه تعيين مي گردد بطور کلي هر قدر ابعاد آن بزرگتر باشد، استقرارو رشد نهال بهتر خواهد بود.

 

زمان کاشت :

بهترين زمان کاشت نهال، معمولاً هنگام خواب نهال است در مناطق گرم و متعدله و نيمه سردسير، بهترين زمان کاشت، پائيز پس از خواب رفتن نهال است ولي درمناطق سردسير نهال کاري بهتر است پس از سپري شدن يخبندان انجام شود.

 

بهترين شرايط براي غرس نهال روزهاي ابري وهواي آرام است.

در روزهاي آفتابي وگرم و يا يخبندان و روزهايي که باد شديد است از کاشت نهال جداً خودداري شود .ختم زمان کاشت در پائيز طوري تنظيم و برنامه ريزي شود که ريشه نهال با محيط جديد قبل از فرارسيدن يخبندان انس پيدا نموده باشد لذا بايستي پايان زمان کاشت ? الي ? هفته قبل از بيداري ظاهري نهال باشد.

البته زمان کاشت نهالهاي گلداني، از قاعده فوق مستثني است زيرا نقل وانتقال و کاشت آنها در تمام طول سال عملي است مع الوصف رعايت موارد ذيل ضروري است.

 

?- درموقع انتقال نهال نبايستي درجه حرارت مبدا با مقصد اختلاف داشته باشد.

?- رطوبت بافت خاک گلدان درحدي باشد که مانع از هم پاشيدگي خاک گلدان شود.

?- موقع کاشت ، ظرف گلدان ( نايلون و سفال و…) با احتياط جداگردد، از کاشت نهال با ظرف و گلدان بطور جدي خودداري شود.

 

نحوه کاشت نهال :

پس از پايان عمليات ترازيابي،احداث شيار و حفره چاله،عرصه آماده کشت براي نهال کاري مي گردد.طريقه کاشت به شرح زير صورت مي گيرد:

 

ابتدا در داخل چاله مقداري خاک سطحي زمين که با کود پوسيده دامي مخلوط شده ريخته مي شود بطوريکه در موقع قراردادن نهال در داخل چاله ، يقه (طوقه ) نهال در سطح کف بانکت قرار مي گيرد سپس بقيه خاک را مخلوط با مقداري کود به داخل چاله ريخته و نهالهاي ريشه لخت را به آرامي تکان داده ، تا خاک چاله در لابه لاي ريشه قرار گيرد. آنگاه خاک اطراف يقه نهال با فشار پا فشرده مي شود. نهال اصولاً بايستي در وسط چاله کشت شود.

 

آبياري :

بعد از کاشت، بلافاصله بايستي آبياري انجام و آبياري هاي بعدي نيز با توجه به شرايط اقليمي منطقه و زمان شروع فعاليت نهال تنظيم گردد.

روشهاي مختلفي براي آبياري وجود دارد، با توجه به شرايط کشور از نظر محدوديت آب قابل دسترس، بهترين روش آبياري از نظر صرفه جويي در مصرف آب و هزينه (در بلند مدت ) و سهولت کار آبياري، آبياري قطره اي مي باشد.

 

عمليات مراقبت و نگهداري :

براي بهبود شرايطي که مناسب بقاء و رشد بعدي نهالها باشد عمليات مراقبت (سله شکني، وجين علف هرز، مرمت حصار و قيم، واکارينهالهاي خشکيده ) و در صورت لزوم آبياري پس از کاشت نهال امري ضروري است

 

چطور درخت مناسبي انتخاب کنيم؟

براي انتخاب درخت مناسب بايد ? فاکتور را در محل کاشت در نظر بگيريم. اين فاکتورها نيازهاي درختان هستند و هر درخت با ميزان متفاوتي از آنها سازگار است:

رطوبت

نور

آلاينده‌ها

دما

خاک

آفت

 

چطور درخت بکاريم؟

نهال هاي ريشه عريان:

?ـ قراردادن ريشه در آب به مدت ? تا ? ساعت

?ـ حفر چاله‌اي بزرگ‌تر از ريشه

?ـ قراردادن نهال در چاله به صورت عمودي و بدون فشار آوردن به ريشه‌ها

?ـ پرکردن چاله و آبياري نهال

?ـ ريختن اندکي کود دور چاله بدون اين که تنه درخت را لمس کند.

?ـ آبياري درخت هر ? تا ?? روز يک‌بار.

 

زمان و نحوه هرس

معمولاً هرس زمستانه به هنگام خزان گياه انجام مي‌شود، با وجود اين در تمام ماه‌هاي پاييز و زمستان اين عمل ميسر است.

 

هرس شديد زمستانه درختان موجب تقويت شاخه‌هاي توليد شده در سال آينده مي‌شود و چنانچه درخت هرس زمستانه نشود يا هرسسبکي در روي آن صورت گيرد، شاخه‌هاي حاصل از رشد جديد کمتر خواهد شد. شاخه‌هاي جديد رشد کرده پس ازهرس زمستانه طويل‌تر هستند زيرا ميان گره‌هاي بلندتري دارند. همچنين برگهاي سبزتر و بزرگتري دارند. از اين نظر که هنگام خزان، شاخه‌ها فاقد برگ بوده و به آساني قابل رؤيت هستند انجام هرس زمستانه دقيق تر است.

 

درختي که هرس سنگين مي‌شود تعداد جوانه‌هاي کمتري براي رشد شاخه‌هايش در فصل بعد دارد، بنابراين مواد غذايي ذخيره شده در درخت به شاخه‌ها و جوانه‌هاي کمتري قسمت شده و در نهايت شاخه‌هاي جديد رشد بيشتري خواهند داشت. اما بايستي توجه داشت که هرسشديد زمستانه باعث تأخير در باردهي گياه مي‌شود.

هرس تابستانه :

زمان اجراي هرس تابستانه با توجه به عوامل محيطي و ميزان رشد گونه گياهي متفاوت است با وجود اين در مورد درختان ميوه ماههاي ارديبهشت تا تير ماه مناسب خواهند بود. در هرس تابستانه شاخه‌هاي نابارور درخت مانند پاجوش‌ها و نرک‌ها و همچنين گلها و ميوه‌هاي کوچک اضافي نيز حذف مي‌شوند.

بنابراين هرس پوست، گل و ميوه، حذف برگها و سرزني شاخه‌هاي در حال رشد از جمله هرس‌هاي تابستانه محسوب مي‌شوند. براي مثال حذف تعدادي از برگهاي بالغ درخت که بر روي ميوه‌هاي در حال رشد سايه‌اندازي مي‌کنند موجب تغيير رنگ در ميوه‌ها شده و کيفيت بازارپسندي محصول را افزايش مي‌دهد.

 

درختان خزان‌دار در بهار شروع به رشد مي کنند، معمولاً اين رويش چندين هفته و تا فرارسيدن دوره رکود زمستانه باقي مي ماند. زمان انجامهرس تابستانه مهم است. اگر هرس تابستانه پيش از اتمام رشد اوليه درخت انجام شود دوره رشد رويشي طولاني‌تر شده و مواد گياهي از دست رفته در اثر هرس جايگزين مي شود.

اين عمل در درختاني که جوانه گل آنها بر روي چوب يکساله تشکيل ميشود، باعث کاهش گل انگيزي مي گردد زيرا دوره رشد مناسب براي گل انگيزي در شاخه‌هاي جديد کوتاه مي شود. اگر پس از اتمام رشد شاخه‌ها، هرس تابستانه صورت گيرد مقدار سطح برگ و فتوسنتز کم شده و قدرت درخت کاهش مي يابد. در نهايت اگر هرس تابستانه بسيار دير هنگام انجام شود تعداد جوانه‌هاي گل و گلدهي کاهش پيدا مي‌کند.

 

در درختان ميوه‌اي که محل تشکيل جوانه گل آنها سيخک‌هاي (Spurs) (شاخه‌هاي کوتاه ميوه دهنده) دو ساله است هرس تابستانه ممکن است گلدهي را تحريک کند زيرا با حذف شاخه‌هاي سال جاري نور بيشتري به جوانه‌ها و برگهاي اطراف سيخک‌ها مي رسد و رقابت سيخک‌ها با سرشاخه‌هاي در حال رشد کاهش مي ‌يابد.

 

زخم‌هاي حاصل از هرس زمستانه ديرتر از هرس تابستانه ترميم مي‌شوند زيرا در فصل رشد گياه سريع‌تر مي ‌تواند محل زخم را بپوشاند از اينرو احتمال آلودگي زخم‌ها در طي زمستان کمي بيشتر است.

 

اصول کلي هرس درختان ميوه :

حذف شاخه‌ها و ريشه‌هاي زايد يکي از اصولي ‌ترين روش‌ها در توليد ميوه است. حذف اندام‌هاي زايد درختان به منظور تغيير برخي وظايف فيزيولوژيکي صورت مي‌گيرد. در درختان جوان قطع شاخه‌هاي زايد باعث ايجاد اسکلت اوليه مي‌شود. در درختان بارور و مسن چنانچه قطع شاخه‌ها به طريق صحيح انجام شود موجب نفوذ نور بيشتر به درون تاج درخت، انتقال مواد فتوسنتزي به ميوه و ريشه و در نهايت باعث تنظيم تشکيل جوانه گل خواهد شد.

 

هرس به منظور اسکلت ‌بندي درخت:

همانطوري که قبلاً در بحث ازدياد نباتات بيان شد بسياري از پايه‌هاي درختان ميوه را با استفاده از نهال‌هاي بذري تکثير مي‌کنند. نهال‌ها به مدت ? – ? سال در خزانه نگهداري مي ‌شوند و سپس در پاييز يا زمستان از خزانه به زمين اصلي منتقل مي‌شوند. از آنجايي که ريشه نهال‌هاي بذري عميق است در هنگام جابجا کردن و انتقال به بستر اصلي، تعدادي از ريشه‌ها آسيب مي‌بينند از اينرو بايستي ريشه‌هاي زخمي را هرس کرد. از طرفي با حذف مقداري از ريشه‌هاي نهال بايد تعادل بين اندام‌ هوايي و ريشه نهال را تنظيم کرد. براي اين منظور مقداري از شاخه‌ها را نيز هرسمي‌کنند.

 

نهال‌ها بطور کلي به دو شکل موجودند برخي داراي تنه صاف و فاقد انشعاب هستند و بعضي چند شاخه فرعي داشته و منشعب مي باشند. نحوه هرس اين دو نوع نهال پس از کاشت در زمين اصلي ، تا حدودي با يکديگر متفاوت است. در حالت اول تنها کافي است که سربرداري نهال در ارتفاع تقريبي ??-?? سانتي‌متر انجام شود.

در حالت دوم که نهال منشعب است ابتدا بايد چند شاخه فرعي را بطوريکه با هم حداقل ?? سانتي‌متر بر روي تنه نهال فاصله‌ دارند به عنوان شاخه‌هاي اصلي و آينده درخت انتخاب کرده و سپس دقت کرد که اين شاخه‌ها فضاي تاج درخت آينده را در تمام جهات فرا گرفته باشند و تداخلي در يکديگر نداشته باشند.

همانطور که قبلاً گفته شد زاويه بين شاخه‌ها و تنه نهال‌ بايد به اندازه کافي باز باشد زيرا پس از گذشت چند سال زاويه مذکور کاهش خواهد يافت. لازم به يادآوري است که اعمال انجام شده در نهال‌هاي منشعب، در نهال‌ هال صاف و فاقد انشعاب در سال دوم انجام مي‌شود.

 

در هر دو حالت زاويه بين شاخه‌ها و تنه تا زماني که نهال داراي شاخه‌هاي جوان و قابل انعطاف است بايد با کمک تکه‌هاي چوب باز نگه داشته شود. در سال دوم، هرس شاخه‌هاي اصلي بدين صورت است که حدود نيمي از طول آنها حذف مي‌شود.

 

در سال‌هاي سوم و چهارم پس از کاشت نهال، هرس تنها به حذف شاخه‌هاي رشد يافته اضافي و نامطلوب محدود شده و فرم و اسکلت اصلي نهال که شامل تنه و ? – ? شاخه اصلي است بايد حفظ شود.

 

اصول هرس باردهي درختان:

درختي که بدون دخالت باغدار و در شرايط طبيعي رشد کرده، معمولاً شاخ و برگ زيادي توليد مي کند که همراه با تداخل آنها نيز مي‌باشد، اين موضوع مانع از رسيدن نور کافي به داخل تاج درخت مي‌شود و به دنبال آن از کيفيت و مرغوبيت ميوه‌ها کاسته مي‌شود. از اينرو هرس مناسب و کافي درختان ميوه براي رسيدن به خصوصيات مطلوب محصول همواره مورد توجه باغداران بوده است. پس از اينکه درختان ميوه به باردهي رسيدند، لازم است هر ساله يا هر چند سال يک مرتبه برخي از انواع هرس بر روي آنها انجام شود تا کيفيت و کميت محصول در دوران باردهي اقتصادي درخت حفظ شود. با توجه به اهميت پرورش ميوه‌هاي دانه‌دار به ويژه سيب و گلابي در بحث ميوه‌کاري، در اينجا به اصول کلي در موردهرس باردهي اين گونه‌ها اشاره شده و يادآوري مي‌شود که دقت کافي در اين موارد راهنماي خوبي براي هرس باردهي در درختان ميوه است.

 

?هوا و نور موجب تغذيه و رشد اعضاي شاخه درخت مي شوند. اکسيژن، دي اکسيد کربن و انرژي لازم براي انجام عمل فتوسنتز در برگهاي گياه، از محيط بالاي سطح زمين تأمين مي‌شود پس گياه بايد در شرايطي پرورش يابد که از اين لحاظ محدوديتي براي آن موجود نباشد. زيرا برگها محل اصلي توليد (Source) شيره پرورده در گياه مي‌باشند.

 ?قسمت‌هاي فوقاني يک شاخه بهتر از قسمت‌هاي تحتاني آن تغذيه مي شوند. بدين منظور که شيره نباتي همواره تمايل دارد به قسمت‌هاي انتهايي شاخه‌هاي اصلي و فرعي که رشد عمودي دارند صعود نمايد. اين موضوع مي‌تواند به دليل وجود و سنتز هورمون‌هاي رشد مانند اکسين ها و جيبرلين‌ها در انتهاي شاخه باشد.

 

?از نظر رشد و نمو، بين اعضاي رويشي و زايشي (بارده) درخت رقابت وجود دارد. پس با حذف مقداري از ميوه‌ها در درختان بارده، مواد غذايي براي رشد شاخ و برگ و تقويت درخت مصرف شده که با توليد شيره پرورده بيشتر، تبديل جوانه‌هاي رويشي به زايشي براي سالهاي بعد تأمين مي‌شود.

 

?قسمت‌هاي مختلف يک شاخه با يکديگر همبستگي دارند. براي مثال اگر سيخک‌هاي يک شاخه حذف شوند شيره نباتي که به مصرف سيخک‌ها مي‌رسيد به طرف ساير اندام‌هاي مجاور هدايت مي‌شود و رشد و نمو آنها را تسهيل مي کند. در صورت حذف قسمتي از اعضاي جذب کننده(Sink) شيره نباتي، ذخاير موجود بطور منظم بين اعضاي باقيمانده تقسيم مي شود زيرا تغييري در ميزان جذب مواد غذايي از خاک به وجود نيامده است.

 

?جوانه‌هاي واقع بر روي قسمت‌هايي از شاخه‌ که جريان شيره خام در آنجا بيشتر است به صورت شاخه‌هاي جوان تکامل يافته و توليد چوب مي‌کنند.

 

?جوانه‌هايي که با شيره خام کمتر و شيره پرورده کافي تغذيه مي‌شوند به آساني به جوانه گل تکامل مي‌يابند. در فصل تابستان ميزان شيره پرورده توليد شده در برگها به حداکثر ممکن مي‌رسد زيرا رشد برگها و سطح برگ درخت افزايش يافته است. اين زمان با تمايز يابي جوانه‌هاي چوب به گل براي محصول سال آينده مصادف است. بنابراين بايد از انجام هرس شديد درخت در طي تابستان خودداري کرد.

 

سيستم هاي تربيت درختان:

قبلاً اشاره شد که تربيت يعني ايجاد شکلي خاص در گياه به منظور‌هاي معين. مثلاً باز کردن تاج درخت براي ورود نور بيشتر، تنظيم ارتفاع درخت و تقويت شاخه‌هاي اصلي. تربيت درختان به اشکال گوناگون و متفاوت صورت مي ‌گيرد که در اين جا تنها به ذکر سه روش مهم در تربيت درختان ميوه اکتفا مي‌شود.

 شکل جامي (Vase (open center) (مرکز باز، بدون شاخه پيشاهنگ :

هدف از اين روش، تربيت درختان با تاج پهن مي‌باشد که مرکز آن باز است. يک تنه کوتاه به ارتفاع حدود ??-?? سانتي‌متر و تعدد ?-? شاخه که از مرکز درخت منشاء مي‌گيرند شکل کلي درختان پرورش يافته به روش مرکز باز است. با وجود اينکه نفوذ نور به تاج درخت مطلوب بوده و رنگ‌پذيري ميوه و گل انگيزي در درخت را افزايش مي‌دهد اما اين سيستم براي پرورش درختان ميوه زياد کاربرد ندارد. علاوه بر آن در درختاني مانند سيب و گلابي از اين روش استفاده نمي‌شود زيرا:

 

?درختان به طور طبيعي به اين شکل رشد نمي‌کنند.

?همچنانکه درخت مسن مي‌شود بخش عمده‌اي از شاخه‌هاي بارور طويل شده و بايستي از نردبان براي چيدن محصول استفاده کرد.

 

?هرس درختان بالغ نياز به وقت زيادي دارد.

?محلول پاشي بر روي درختان بالغ و نفوذ آن به مرکز درخت مشکل است.

 

?محل انشعاب شاخه‌هاي درخت محکم و قوي نيست و در هنگام ميوه‌دهي زياد، قيم براي نگهداري شاخه‌ها مورد نياز است.

 

شکل جامي غالباً براي تربيت درختان هلو و آلوي ژاپني استفاده مي‌شود. با اين حال به دليل باز بودن مرکز تاج، مقدار محصول در هر درخت کمتر از ساير سيستم‌ها خواهد بود.

شکل هرمي پاکوتاه (Dwarfing pyramid (Center- leader semi intensive system) (پيشاهنگ مرکزي نيمه متراکم  :

 

از اين روش به طور عمده در تربيت درختان سيب و گلابي در کشت متراکم استفاده مي‌شود. در اين سيستم بسياري از مشکلات روش مرکز باز وجود ندارد. نه تنها عملکرد محصول در اين حالت بيشتر است. بلکه زمان لازم براي رسيدن درختان به باردهي در اين سيستم کمتر است از اينرو بازگشت سرمايه سريع‌تر خواهد بود. تربيت درختان ميوه بر روي پايه‌هاي پر رشد، کمتر بدين شکل صورت مي‌گيرد زيرا چنين درختاني پس از گذشت چند سال ارتفاع زيادي پيدا کرده که اين موضوع براي باغداري جديد و مکانيزه مناسب نيست. در شکل هرمي ساده که براي تربيت درختان غير مثمر مانند کاج و چنار بکار مي‌رود نياز زيادي به هرس نيست. ضرورت موفقيت شکل هرمي پاکوتاه براي درختان ميوه در استفاده از پايه‌هاي پاکوتاه کننده يا پايه‌هاي کم رشد است. زيرا چنين پايه هايي رشد زيادي نداشته و حتي پس از چند سال مناسب عمليات داشت و برداشت خواهند بود. در اين حالت فواصل کاشت نهال‌ها به مراتب کمتر از سيستم احداث باغ بر روي پايه‌هاي پر رشد (استاندارد) است، به عبارتي کاشت نهال‌ها به صورت نيمه متراکم انجام مي‌شود تا کاهش عملکرد هر تک درخت (به دليل پاکوتاهي و کم بودن سطح برگ) جبران شود.

 

روش کار چنين است که پس از تهيه نهال از گونه‌هاي سيب و گلابي (پايه‌هاي پاکوتاه)، کاشت نهال‌ها صورت گرفته و سپس سربرداري از ارتفاع يک متري انجام مي‌شود. اگر نهال شاخه‌هاي جانبي مناسبي داشت سربرداري لازم نيست. در سال اول رشد نهال، بايستي با استفاده از تکه‌اي چوب، فاصله‌ شاخه‌هاي جانبي را از تنه تنظيم کرد به طوري که شاخه‌هاي عمودي (Upright) را به حالت افقي نزديک کرد و زاويه آنها را با تنه افزايش داد. در سال‌هاي بعد نيز هرس تنها به حذف شاخه‌هاي فرعي اضافي و شاخه‌هاي پايين تنه محدود مي‌شود.

 

شکل شلجمي (Modified leader) (پيشاهنگ متغير :

اگر هدف محدود کردن ارتفاع و پهن کردن تاج درخت باشد از اين سيستم در ميوه‌کاري استفاده مي‌شود مانند تربيت درختان سيب، گلابي، زردآلو، گردو، پسته و بادام. پس از کاشت نهال و سربرداري در ارتفاع حدود ??? سانتي‌متري، در سال بعد شاخه‌هاي فرعي توليد مي‌شوند که ?-? شاخه مناسب تر را حفظ کرده و بقيه را حذف کامل مي کنند. فاصله شاخه‌‌هاي فرعي بر روي تنه به علت سربرداري از ارتفاع بالاتر کمي بيشتر از روش جامي و حدود ?? سانتيمتر است. در اين حالت شاخه‌هاي فرعي انتخابي را در هر سال ?? سانتي‌متر اجازه رشد داده و اضافي آنها سرزني مي‌شوند. در شکل شلجمي هر شاخه پر رشد و غالب را سرزني کرده تا بدين طريق اجازه رشد به هيچ يک از شاخه‌هاي درخت به شکل تنه اصلي و پيشاهنگ داده نشود. لذا درخت در تمام جهات شاخه‌هاي قوي ايجاد کرده و محصول مناسبي نيز توليد مي‌کند.

 

نکته ? ترتيب شدت هرس باردهي:

?) انگور

?) هلو، شليل

?) سيخک داران ميوه درشت مثل سيب و گلابي

?) سيخک داران ميوه ريز گيلاس ، آلبالو ،زردالو ، بادام

?) مرکبات و گردو (نياز به هرس باردهي ندارد )

 

نکته ? هرس هلو و شليل : سه نوع جوانه در درختان ميوه ديده مي شود :

 

?) جوانه رويشيفقط شاخه برگ به وجود مي آورد(باريک نوک تيز)

?) جوانه زايشيجوانه است کوتاه قد ، تخم مرغي شکل که فقط گل توليد مي کند (آخرين موقع زمستان ديده مي شود)

?) جوانه مرکبجوانه است که پس از رويش هم شاخه و برگ و هم گل توليد مي کند.

 

نکته ? هرس انگور: در انگورهاي ايراني که به کوتاه بارده معروفند، جوانه هاي اول و دوم روي شاخه يکساله رويشي و جوانه سوم تا دوازدهم مرکب مي باشند. چنانچه جوانه اول و دوم رشد کنند دو شاخه بدون ميوه بنام قوس بوجود مي آيند. و از جوانه سوم تا دوازدهم شاخه هاي توليد شده حاوي ? تا ? عدد خوشه انگور مي باشند.

 

نکته ? براي توليد ميوه مرغوب و با کيفيت شاخه هاي يکساله را با شمارش ? تا ? عدد جوانه از اول آن کوتاه مي کنيم در سالهاي بعد دو عدد قوس توليد شده يک ساله شده و قانون هرس ? تا ? جوانه اي را روي يکي از اين قوس ها اجرا مي کنيم.

 

نکته ? علاوه بر شاخه هاي يکساله در انگور نرک ها و پاجوش ها و شاخه هاي پير و مريض و سرما زده را نيز حذف مي کنيم.

نکته ? درگرمسير انگور را در بهمن ماه و در سردسير در اواخر فروردين زماني که تعدادي از برگ ها باز شده هرس را انجام مي دهيم.

 

نکته ? هرس سيب وگلابي: در سيب و گلابي نرک ها و پاجوش ها، سيخک هاي پير?? تا?? ساله، شا خه هاي با زاويه تنگ هرس مي شوند.

اين مطلب گرآوري شده توسط  تيم مجموعه نهالستان اکين نهال در وبسايت https://akinnahal.com/ ميباشد.

 

هوای پاک...
ما را در سایت هوای پاک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kavoosifar kelasssheshom بازدید : 131 تاريخ : شنبه 7 اسفند 1400 ساعت: 2:37

يعد النظام الغذائي أحد الأسباب الرئيسية التي تجعل الرجال يشعرون بالتعب والخمول أثناء النهار ، حيث يجب على الرجال استخدام بعض الطعام لتزويدهم بالطاقة وزيادة طاقتهم.

 

غذاء مفيد ومنشط للرجال

 

لقد تجاوزنا جميعًا الأيام التي نستيقظ فيها في الصباح نشعر بالخمول والخمول. على الرغم من أن هذا قد يكون بسبب عوامل مثل الوراثة والشيخوخة ، إلا أن النظام الغذائي هو بالتأكيد أحد العوامل الفعالة.

 

يلعب النظام الغذائي دورًا مهمًا في طاقتك اليومية. يستهلك العديد من الرجال مجموعة متنوعة من الأطعمة التي تجعلهم يفقدون الطاقة ويضطرون في النهاية إلى اللجوء إلى القهوة ومشروبات الطاقة ، ولكن مع ذلك ، لتغيير نظامهم الغذائي ، يجب عليهم التخلي عن مشروبات الطاقة.

 

الكربوهيدرات المعقدة ، مثل الحبوب الكاملة ، هي المصدر الرئيسي للطاقة في الجسم. سيساعدك تجنب الأطعمة التي تحتوي على نسبة عالية من السكر في الدم وتناول الأطعمة منخفضة نسبة السكر في الدم مثل الحبوب الكاملة على البقاء نشيطًا طوال اليوم ، كما أن تناول الفواكه والخضروات والبروتين مهم أيضًا لتحسين قوة ودعم جهاز المناعة.

يجب على الرجال تناول هذه الأطعمة لزيادة طاقتهم

 

لأن الرجال مشغولون طوال اليوم ويحتاجون إلى الكثير من الطاقة ، فإن تغيير نظامهم الغذائي سيساعد في تحسين مستويات الطاقة لديهم ، ولكن في بعض الأحيان قد يكون من الصعب ممارسة واتباع نظام غذائي صحي. لحسن الحظ ، في استمرار هذا القسم من Namnak ، واستجابة لطلب بعضكم ، تم تقديم مستخدمي الأطعمة الصحية التي يمكنك تضمينها بسهولة في نظامك الغذائي وحتى زوجتك لزيادة طاقتك وقضاء يومك أكثر انتعاشًا .

مكونات غنية بفيتامين د:

 

يعد التعرض لأشعة الشمس والسلمون والرنجة والسردين وزيت كبد الحوت والتونة المعلبة والروبيان وصفار البيض والفطر وحليب البقر وحليب الصويا وعصير البرتقال والحبوب ودقيق الشوفان مصادر جيدة لفيتامين د لتوفير الفيتامينات التي يحتاجها جسمك.

 

فيتامين د ضروري لصحة الهيكل العظمي والهيكل العظمي. الأشخاص الذين يعانون من نقص فيتامين (د) هم أكثر عرضة للإصابة بنوبة قلبية ، وأحيانًا تصل إلى 80?.

 

احصل على فيتامين د

الأطعمة التي تحتوي على المغنيسيوم:

 

المغنيسيوم معدن مهم يعاني الكثير من الناس من نقص فيه. أظهرت الدراسات أن الرجال عادة ما يعانون من نقص في المغنيسيوم ولا يتلقون سوى 80? من 400 ملغ من المغنيسيوم اللازم لهم يوميًا. لحسن الحظ ، هناك العديد من الأطعمة اللذيذة الغنية بالمغنيسيوم والتي تلبي حاجة الجسم للمغنيسيوم. البقوليات والشوكولاتة الداكنة والمكسرات والخضروات الورقية وغيرها من المصادر الغنية بالمغنيسيوم.

الأطعمة الغنية بفيتامين ب 12:

 

فيتامين ب 12 أو كوبالامين فيتامين حساس ومهم للجسم يشارك في إنتاج خلايا الدم الحمراء ويساعد على بناء واستقرار الحمض النووي. بعض الأدوية ، مثل الأدوية المضادة للسكري ، تمنع امتصاص هذا الفيتامين. يوجد هذا الفيتامين في الأطعمة مثل الحبوب الكاملة والأسماك واللحوم الحمراء والدواجن والبيض ومنتجات الألبان مثل الحليب والزبادي و ..

 

استهلاك الأسماك

الأطعمة الغنية بالبوتاسيوم:

 

لا يجب أن يكون الحصول على التغذية السليمة من خلال نظامك الغذائي أمرًا معقدًا. وجد الأطباء أن الرجال يستهلكون 60 إلى 70 في المائة فقط من احتياجاتهم اليومية من البوتاسيوم ، والتي تبلغ حوالي 4700 ملليجرام. يحتوي الموز على 400 مجم ونصف أفوكادو يحتوي على 500 مجم من البوتاسيوم. السبانخ المطبوخ والبروكلي المطبوخ والبطاطا والبطاطا الحلوة والفطر والبازلاء وغيرها من المصادر الغذائية الغنية بالبوتاسيوم.

الأطعمة التي تحتوي على اليود:

 

اليود معدن أساسي للجسم وضروري لوظيفة الغدة الدرقية المناسبة. الغدة الدرقية هي المسؤولة عن التحكم في النمو والتمثيل الغذائي. يمكن أن يسبب نقص اليود أعراضًا مثل التعب الشديد ، وارتفاع الكوليسترول ، والخمول ، والاكتئاب ، وتضخم الغدة الدرقية. أفضل طريقة للحصول على اليود هي زيادة تناول الحليب أو الأسماك. يمكن أن يكون تناول البيض والزبادي مفيدًا جدًا أيضًا.

 

استهلاك البيض

دقيق الشوفان أو دقيق الشوفان:

 

دقيق الشوفان هو أحد أفضل مصادر الحبوب الكاملة التي يمكنك تناولها في الصباح. استهلاك دقيق الشوفان ، بشرط عدم استخدام أي مواد مضافة ، يوفر جرعة صحية من الكربوهيدرات والبروتين ، كما أنه غني بالفيتامينات والمعادن التي تساعد في التمثيل الغذائي وإنتاج الطاقة.

ماء :

 

إذا كنت ترغب في تعزيز وظيفتك الجسدية والعقلية ، فأنت بحاجة إلى التأكد من أن جسمك رطب. تعتبر ممارسة النشاط البدني أمرًا مهمًا للغاية لأن جسمك يحتاج إلى الكثير من الماء. حاول اصطحاب زجاجة ماء معك طوال اليوم واشربها كلما شعرت بالعطش.

زبادي :

 

الزبادي هو وجبة خفيفة سريعة وممتازة وغني بالبروتينات والبروبيوتيك. يحتوي الزبادي على اللاكتوز (سكر في الحليب) والذي يتحول إلى طاقة. يتسبب هذا البروتين في زيادة الطاقة التي يسببها اللاكتوز لفترة طويلة.

الكينوا:

 

الكينوا طعام رائع حقًا لأنه يوفر بروتينًا نباتيًا كاملاً. وهي أيضًا كربوهيدرات معقدة مليئة بالألياف والكالسيوم والحديد والمغنيسيوم والبوتاسيوم. الكينوا مصدر صحي للبروتين يجب أن يتناوله كل فرد في نظامه الغذائي.

المكسرات:

 

اللوز والكاجو والجوز كلها أمثلة على المكسرات ، وإذا كنت قد قرأت عن المرطبات من قبل ، فهي تحتوي على الدهون الصحية والألياف والبروتين ومضادات الأكسدة والفيتامينات والمعادن. وخاصة اللوز الغني بالمغنيسيوم والمطلوب لوظيفة العضلات. تشير الدراسات إلى أن الأشخاص الذين يعانون من نقص المغنيسيوم يتعبون بسرعة.

 

أكل المكسرات

حمص:

 

حمص يصنع من البازلاء وبعض المضافات. الحمص صحي للغاية وغني بالبروتينات والكربوهيدرات الصحية والدهون الصحية. توفر هذه المغذيات الطاقة لفترة طويلة لأن البروتينات والدهون الموجودة فيها ، مثل الكربوهيدرات ، هي مصدر للطاقة.

الحمضيات:

 

تشمل هذه الفاكهة البرتقال والليمون والجريب فروت ، وهي غنية بفيتامين سي ومفيدة لمستويات الطاقة. الأشخاص الذين يعانون من نقص فيتامين سي يتعبون بسرعة. يساعد هذا الفيتامين الجسم أيضًا على إنتاج الأحماض الأمينية التي تنتج مواد كيميائية تنظم طاقة الجسم.

 

جريب فروت

بطاطا حلوة :

 

البطاطا الحلوة هي نشاء غني بالكربوهيدرات المعقدة. الكربوهيدرات المعقدة مصدر جيد للطاقة. إنها سلاسل سكر يمكن تحويلها بسهولة إلى طاقة عندما يهضمها الجسم ، لذلك تمنحك البطاطس الطاقة على المدى الطويل كما تجعلك تشعر بالشبع.

كرنب :

 

الملفوف غذاء نباتي رائع وغني بالفيتامينات والمعادن المفيدة للحفاظ على الطاقة ، كما أنه غني بالكالسيوم ويعزز نمو العظام والألياف الموجودة فيه تساعد على الهضم.

نصائح النظام الغذائي الرجالي الأخرى التي تمنحك الطاقة

تناول وجبة الإفطار دائمًا:

 

يتجاهل الكثير من الناس وجبة الإفطار لأنهم يدعون أنه ليس لديهم الوقت الكافي لتناولها أو أن بعض الناس لا يشعرون بالجوع في الصباح ويتناولون الغداء مبكرًا بدلاً من ذلك. ومع ذلك ، فقد ثبت أن تناول وجبة فطور صحية يقلل من الرغبة الشديدة في تناول الغداء وإعداد وجبات خفيفة صحية. إن تناول وجبة فطور غنية بالبروتينات والكربوهيدرات المعقدة يعزز عملية التمثيل الغذائي في الجسم ، ويحسن وظائفك العقلية في الصباح ، ويسمح لعقلك بحرق المزيد من السعرات الحرارية على مدار اليوم.

تناول وجبة خفيفة صغيرة في كثير من الأحيان:

 

يميل بعض الناس عادة إلى أخذ قيلولة بعد الغداء. هذا لأنك تستهلك الكثير من الكربوهيدرات والدهون والسكريات. كلما تناولت هذه الأطعمة أكثر ، زادت صعوبة هضمها ويجب على الجسم أن يعمل بجدية أكبر ليعمل بشكل صحيح. يرسل دماغك إشارات إلى الجسم للإبطاء والشعور بالخمول والتعب عند هضم الأطعمة الثقيلة والثقيلة. سيسمح تناول وجبة خفيفة لجسمك بهضم الطاقة بشكل صحيح والحفاظ على طاقتك طوال اليوم.

 

لذا ، إذا كنت تشعر بالتعب مؤخرًا ، فقد يكون تغيير نظامك الغذائي هو الطريقة الأسهل والأكثر فاعلية للشعور بالتحسن. بالإضافة إلى مزيج الأطعمة الصحية المذكورة أعلاه ، فإن تناول وجبات خفيفة وتناول وجبة الإفطار سيكونان بداية جيدة لك وسيوفران طاقة مستدامة لمواصلة اليوم.

 

منبع :

https://anieh.com/category/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%d8%a9/

http://gg.gg/xp4ho

 

https://bit.ly/3rb5AmT

 

https://sketchfab.com/JuanStewart4

https://www.allnumis.com/user/profile/juanstewart4

https://list.ly/juanstewart4/

https://gab.com/JuanStewart4

https://www.ulule.com/juanstewart4/#/projects/followed

https://justpaste.it/5o493

https://slides.com/juanstewart4

https://www.goodreads.com/user/show/146498728-juan

https://www.yelp.ca/user_details?userid=IxeDRR0Mrye4cYmkyYLdHg

https://www.cplusplus.com/user/JuanStewart4/

https://www.openstreetmap.org/user/JuanStewart4

 

 

هوای پاک...
ما را در سایت هوای پاک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kavoosifar kelasssheshom بازدید : 120 تاريخ : جمعه 6 اسفند 1400 ساعت: 19:22

دوربين مداربسته Dark Fighterx هايک ويژن

طبق بررسي هاي صورت گرفته حدود هفتاد درصد از جرايم در شب اتفاق مي افتند. بنابراين براي ايجاد امنيت بيشتر در هنگام شب شرکت هايک ويژن با ارتقا محصولات و ارائه دوربين هايي با قابليت هاي پيشرفته راهکارهاي مناسبي را ارائه داده است. اين محصولات همچنين قادرند تا اطلاعاتي نظير ويژگي هاي دقيق ظاهري، رنگ لباس، اندازه قد فرد، شماره پلاک، رنگ و نام تجاري يک وسيله نقليه و ساير جزئيات ممکن را نيز تشخيص دهند.

تا قبل از سال 2013 اولين نسل از دوربين هاي مدار بسته قديمي از نور مادون قرمز IR براي بهبود کيفيت تصوير در نور کم استفاده مي کردند. در سال 2013 شرکت هايک ويژن نسل دوم دوربين هاي مدار بسته خود را با نام دوربين هاي Darkfighter به بازار عرضه کرد. از آن زمان تا به حال شرکت همواره در مبحث ارتقا کيفيت و روشنايي تصاوير، کاهش نويز و کيفيت رنگ ها در تصاوير به دنبال راه حل هاي اساسي و موثر تري بوده است. به طور خلاصه دوربين هاي DarkFighter داراي سنسور و ديافراگم بزرگتري نسبت به دوربين هاي قديمي بوده و تکنولوژي کنترل هوشمند در آنها پيشرفته تر است. اين امر منجر به افزايش کارايي اين دوربين ها در هنگام شب و در محيط هاي کم نور مي شود. با ارتقا ويژگي ها و قابليت هاي سخت افزاري در کنار توسعه نرم افزاري آن، شاهد کاهش چشمگيري در ميزان نويز در تصاوير در محيط هاي کم نور هستيم. با کاهش نويز همچنين حجم فايل هاي مربوط به تصاوير نيز کاهش يافته و  ذخيره و فشرده سازي آنها آسانتر مي گردد.

حال اين شرکت به تازگي از نسل سوم دوربين هاي مداربسته خود با نام DarkFighterX رونمايي کرده است. اين دوربين ها تواناي بالايي در ارائه تصاوير با کيفيت دارند. در مقايسه با سري قبلي اين نوع از دوربين ها، سري جديد يعني دوربين هاي DarkFighter-X در شرايط نزديک به تاريکي مطلق ( 0/001 lux) تصاوير رنگي و شفاف با حداقل نويز ارائه مي کنند. تکنولوژي موجود در سري دوربين هايک ويژن DarkFighterX در واقع شبيه سازي از نحوه تصوير سازي در شبکيه چشم انسان است که به طور مستقلي پردازش رنگ و روشنايي زمينه تصوير را انجام مي دهد. در شبکيه چشم انسان، دو نوع از سلول هاي مخروطي و استوانه اي وجود دارند. اين دو نوع سلول که حساس به نور هستند به طور مستقل عملکرد هاي مختلفي در تشکيل تصوير و ارائه آن به ما انجام مي دهند. سلول هاي استوانه اي به نور و روشنايي حساس هستند در حالي که سلول هاي مخروطي به مغز توانايي ديدن رنگ ها را مي دهند.

نحوه عملکرد دوربين هاي DarkFighter-X نيز به همين منوال و مانند عملکرد چشم انسان است. اين دوربين ها داراي طراحي نوآورانه اي از سنسورهاي زوج يا دوتايي هستند که  يک سنسور به تصويربرداري در نور مادون قرمز IR اختصاص دارد و تضمين کننده روشنايي تصوير است. از سويي، سنسور ديگر براي نور مرئي مورد استفاده قرار مي گيرد که وظيفه ارائه رنگ ها را به صورت زنده بر عهده دارد. دوربين هاي Darkfighter-X هايک ويژن مي توانند در پايين ترين سطح نور موجود در محيط (0.001 lux با توجه به کاتالوگ محصول) تصاويري رنگي ارائه کنند. اين دوربين ها از فرمت هاي فشرده سازي هوشمند نظير H.265+ هايک ويژن پشتيباني مي کنند که به شدت به کاهش مصرف پهناي باند و صرفه جويي در فضاي ذخيره سازي داده ها کمک مي کند. در حال حاضر نيز، با وجود ادغام هوش مصنوعي و الگوريتم Deep Leaing در اين  محصولات به طور قابل توجهي دقت نرم افزاري و عملکردهاي هوشمند در آن نظير تشخيص نفوذ، شناسايي عبور خط، تشخيص بدن انسان و رديابي خودکار و … بهبود يافته است.

ويژگي هاي فني دوربين DarkFighterX

از جمله ويژگي هاي فني دوربين مدار بسته DarkfighterX مي توان به موارد زير اشاره نمود:

  • رزولوشن 1080p يا 2 مگاپيکسلي
  • لنز وريفوکال با زوم اپتيکال 25x
  • عملکرد روز و شب با فيلتر IR cut
  • سنسورهاي زوج ½.8 اينچي و سنسور IR CMOS
  • داراي قابليت ضد مه و گرد غبار Defogهايک ويژن
  • فشرده سازي  H.264 و  H.265 هايک ويژن
  • و….

ويژگي هاي هوشمند شامل:

  • تشخيص هوشمند (Smart Detection)
  • تشخيص نفوذ هايک ويژن (Intrusion Detection)
  • تشخيص عبور از خط (Line Crossing Detection)
  • تشخيص ورود به منطقه خاص (Region Entrance Detection)
  • تشخيص خروج از منطقه خاص (Region Exiting Detection)
  • شناسايي چهره هايک ويژن (Face Detection)
  • تعقيب هوشمند سوژه هايک ويژن (Smart Tracking)
  • تعقيب خودکار (Auto Tracking)
  • کدگذاري ROI براي جريان هاي ويدئويي main stream, sub-stream and third stream براي 8 منطقه جداگانه
  • و

کاربرد هاي دوربين مدار بسته DarkFighterX

قابليت هاي يک سيستم مداربسته بايد در هنگام ارائه تصاوير در شب و تاريکي ارتقا يابد، زيرا بسياري از مسائل امنيتي و مبارزه با جرائم در هنگام شب رخ مي دهند. برنامه هاي کاربردي موجود در اين دوربين و فناوري هاي پيشرفته آن به طور گسترده اي در دسترس کاربران قرار دارد که مي توان از آنها براي تامين امنيت گذرگاه ها، خيابان ها، کوچه ها و همچنين فروشگاه ها و … بهره برد. در نگاه اول، اين دوربين ها مي توانند کاربرد هاي فراواني در پيشگيري از وقوع جرم داشته باشند. در ادامه به برخي از اين موارد اشاره مي کنيم:

  • پوشش مناطقي از شهر که پس از تاريکي احتمال وقوع جرم در آنها افزايش مي يابد شامل پياده رو و خيابان ها، کوچه ها، مغازه ها و
  • پوشش مناطق گردشگري و پر بازديد مانند رودخانه ها، درياچه ها و سواحل، جنگل ها، ميدان هاي عمومي، بناهاي تاريخي و
  • مکان هايي مانند بنادر، نيروگاه هاي برق و ديگر نيروگاه ها، خطوط راه آهن، فرودگاه ها و ديگر پايگاه هاي مسافرتي و مرزهاي بين المللي نمونه هاي ديگري از مکان هايي هستند که مي توان دوربين هاي دارک فايتر را جهت افزايش امنيت در آنها نصب نمود.
  1. https://hiktejarat.com/installing-a-cctv-camera-at-the-fuel-station/
  1. https://hiktejarat.com/product/ipc-p2f4w-i30s/
  1. https://hiktejarat.com/product/hr901-afg-242s/
  1. https://hiktejarat.com/product/دوربين-مداربسته-دام-تحت-شبکه-تي-وي-تي-td-9543e3/

 

هوای پاک...
ما را در سایت هوای پاک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kavoosifar kelasssheshom بازدید : 457 تاريخ : پنجشنبه 5 اسفند 1400 ساعت: 13:33

هدف فورتي نت از ابتدا ارائه امنيت بالا، يکپارچه و با کارايي در زيرساخت فناوري اطلاعات بوده است. اين کمپاني امنيت شبکه و محتوا را با نرخ بالايي فراهم مي آورد. Security fabric که سيستم يکپارچه فورتي نت مي باشد، با ترکيبي از پردازنده هاي امنيتي، يک سيستم عامل بصري و هوش مصنوعي تشخيص خطرات مي باشد که امنيت بهبوديافته، عملکرد استثنائي و کنترل مناسب تري را همراه با مديريت آسان تر فراهم مي کند. کمپاني فورتي نت متناسب با هر نوع نياز در حوزه امنيت شبکه، محصول اختصاصي مرتبط با آن نياز را ارائه داده است که از جمله پرکاربردترين آنها مي توان به FortiGate، FortiManager، FortiAnalyzer، FortiSandbox و FortiWeb اشاره نمود.

 

فايروالهاي فورتي گيت، فايروالهايي سطح بالا و با عملکرد بسيار عالي از سري محصولات تامين کننده امنيت شبکه شرکت فورتي نت هستند. فايروالهاي فورتي گيت داراي گزينه هاي مختلفي براي نصب و راه اندازي هستند که آنها را براي نيازهاي منحصر به فرد شما مناسب مي سازد. دستگاه هاي امنيت شبکه فورتي گيت يک پلتفرم واحد براي امنيت شبکه end-to-end با کارايي بالا فراهم مي اورند. فايروالهاي نسل بعدي براي محافظ از شبکه هاي داخلي، رايانش ابري، مراکز داده، براي محافظت از داده هاي انتقالي به اينترنت و يا اينترنت بهينه سازي شده اند.

 

پلتفرم فايروالهاي تجاري فورتي نت با نام فورتي گيت، در طيف گسترده اي از دسته بندي ها، متناسب با هر محيط در دسترس است تا مجموعه گسترده اي از عملکردهاي امنيتي و شبکه هاي نسل بعدي را ارائه دهد. محصولات تکميلي مي توانند با يک فورتي گيت ترکيب شوند تا زيرساخت امنيتي end-to-end ساده و پايداري را با پوشش دادن ويژگي هاي زير فراهم آورند:

 

•           Network security

•           Multi-Cloud security

•           Web Application Security

•           Email security

•           Advanced Threat Protection

•           Secure Unified Access

•           Endpoint security

•           Management and Analytics

 

لايسنس فورتي نت

 

فايروالهاي فورتي گيت به صورت سخت افزار و يا به همراه لايسنس خريداري مي شوند. اصطلاح باندل بيانگر شاسي به همراه لايسنس آنلاين است. لايسنس آنلاين مي تواند به صورت يکساله، سه ساله يا پنج ساله خريداري شود. در صورت عدم تمايل براي خريد فايروال به صورت باندل يا شاسي و لايسنس آنلاين، به منظور استفاده از دستگاه مي بايست نسبت به تهيه لايسنس آفلاين اقدام نماييد. اما لايسنس هاي آفلاين شامل antispam و web filtering نيستند. لايسنس هاي آنلاين به صورت دلاري قيمت دهي و خريداري مي شوند و لايسنس اصلي پس از يک دوره سي روزه استفاده از trial از تاريخ سفارش گذاري، براي خريدار ارسال مي گردد. پرطرفدارترين مدلهاي فورتي گيت در بازار ايران عبارتند از 30E، 60E، 90E، 100E، 200E، 300D، 500D، 800D، 1000D و 1500D.

 

محصولات شرکت فورتي نت:

 

•           فورتي واي فاي  FortiWiFi

•           فورتي گارد FortiGuard

•           فورتي اکسپلورر  FortiExplorer

•           فورتي او اس FortiOS

•           فورتي اناليزر FortiAnalyzer

•           فورتي منيجر FortiManager

•           فورتي سند باکس FortiSandbox

 

 FortiSandbox محصول ديگري از کمپاني فورتي گيت است که با بررسي و شناسايي فايلهاي مخرب، اجازه ورود آنها به شبکه سازمان را نمي دهد. از آنجائيکه هر يک از راهکارهاي امنيتي به طور مستقل کار مي کنند، اين موضوع موجب به وجود آمدن شکافي بين لايه هاي مختلف امنيتي مي شود. Sandboxing روشي براي بستن شکافهاي امنيتي ارائه مي نمايد تا بتوانيد حملات جديدي که تکنولوژي هاي امنيتي قبلي قادر به شناسايي آنها نبوده اند را شناسايي کنيد

 

فورتي وب (WAF) راهکاري چندلايه براي محافظت از برنامه هاي کاربردي تحت وب در برابر حملات شناخته شده و ناشناخته مي باشد. فورتي وب حملات مشخص شده در دسته بندي OWASP Top 10 را هم به طور کامل پوشش مي دهد. WAF فورتي وب تهديداتي که در فورتي سندباکس شناسايي شده را بلاک مي نمايد. به عبارت ديگر، WAF يک نقطه امنيتي بين کاربر نهايي و يک برنامه وب ايجاد مي کند

 

FortiAnalyzer يک ابزار تجزيه و تحليل امنيتي NOC-SOC است که با چشم انداز عملياتي ساخته شده است. اين ابزار به شما اجازه مي دهد لاگ دستگاه امنيتي فورتي گيت را به طور مرکزي جمع آوري، آرشيو و تحليل نموده و گزارش ارائه مي نمايد. اين گزارش به شناسايي اينکه چه کسي چه تغييراتي را چه زمان و چرا ايجاد کرده است کمک مي کند.

 

دستگاه هاي FortiManager به شما اين امکان را مي دهند که بتوانيد به طور متمرکز دستگاه هاي شرکت فورتي نت را با استفاده از يک پنل واحد مديريت کنيد. فورتي منيجر يک ابزار عملياتي NOC-SOC است که با ديدگاه امنيتي ساخته شده است. با استفاده از ADOMs شما مي توانيد دستگاه هايتان را گروه بندي کرده و تنظيمات خود را به اين گروه ها اعمال نماييد که در نتيجه بر روي تمامي دستگاه هايي که در آن گروه قرار دارند، اعمال مي شود. فورتي منيجر از گروه دستگاه هاي مديريتي است که به شما کمک مي کند سياست هاي خود و حتي به روز رساني و تنظيمات موردنظر را به صورت مرکزي اعمال نماييد. فورتي منيجر با کم کردن تنظيمات اوليه دستگاه ها و ساده نمودن نگهداري و پشتيباني از آنها، موجب پايين آمدن هزينه ي تمام شده براي استفاده کنندگان مي شود. از جمله مزايا و کارايي هاي فورتي منيجر مي توان به موارد زير اشاره نمود:

 

-           فراهم نمودن تنظيمات مرکزي آسان، ايجاد سياست گذاري و اجراي آنها، بروزرساني دستگاه ها و مانيتورينگ کل شبکه هاي فورتي نت.

-           توانايي مديريت تا 5000 دستگاه، Virtual Domain و تا 120000 فورتي کلاينت از طريق يک اينترفيس فورتي منيجر.

-           جداسازي مديريت پياده سازي هاي بزرگ با گروه بندي دستگاه ها.

-           کاهش بار مسئوليت مديريت و پايين آمدن هزينه نگهداري

-           مديريت آسان شبکه هاي پيچيده Mesh و شبکه هايي که به صورت Star VPN هستند.

-           يکپارچگي و سازگاري کامل با فورتي آنالايزر که مي تواند به شما در جستجو، کشف و گزارش گيري کمک کرده و در تشخيص مسائل امنيتي مثمرثمر واقع شود.

 

آخرين نسخه از سيستم عامل امنيت شبکه ي فورتي نت، FortiOS 6.0 است. اين نسخه به منظور ارائه نظارت و کنترل بيشتر، عملکرد قوي تر و کارايي بهتر ، براي تشخيص سريع و حل مشکلات امنيتي Security Fabric ارائه شده است.  FortiOS 6.0 توانايي هاي Security Fabric را با حفاظت يکپارچه و اتوماتيک گسترش مي دهد. اين سيستم عامل با افزايش قابليت نظارت و کنترل از طريق Security Fabric باعث تقسيم بندي بهتر شده و از تهديداتي که در شبکه شما ايجاد مي شود، جلوگيري مي نمايد

 

فايروال فورتي گيت در سال 2018 در طبقه بندي صورت گرفته توسط گارتنر، براي نهمين سال پياپي به عنوان رهبر جهاني در زمينه راهکارهاي بهبود امنيت سايبري و مديريت يکپارچه تهديد، شناخته شده است و به جرات مي توان گفت امن ترين فايروال موجود در بازار ايران است.

 

نيازمندي‌هاي هر شرکت، سازمان يا موسسه از نظر امنيت شبکه متفاوت و متنوع است. در همين راستا، شرکت رسيس علاوه بر ارائه راهکارهاي متعدد براساس نيازمندي هاي هر سازمان، از ابتداي ارزيابي تا استانداردسازي و در نهايت امن سازي و نگهداري در کنار سازمان‌ها خواهد بود. با توجه به اينکه براي انتخاب دستگاه فورتي نت متناسب با هر نوع شبکه مي بايست عوامل مختلفي همچون پهناي باند، اندازه شبکه، تعداد کاربران، محل قرارگيري ، نوع استفاده و ... را در نظر گرفت، از اين رو شما مي توانيد با بازديد از فروشگاه تجهيزات شبکه رسيس نسبت به بررسي محصولات اين برند اقدام نموده و جهت دريافت مشاوره رايگان با کارشناسان اين شرکت تماس حاصل نماييد.

 

منبع خبر : آفتاب نيوز

 

هوای پاک...
ما را در سایت هوای پاک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kavoosifar kelasssheshom بازدید : 151 تاريخ : چهارشنبه 4 اسفند 1400 ساعت: 17:04

چيپ تصوير EX-View در دوربين مدار بسته

چيپ تصوير EX-View در دوربين مدار بسته يکي از انواع حسگر تصوير CCD است که توسط شرکت SONY ساخته شده است. اين حسگر داراي حساسيت بالاتري نسبت به نور است. در واقع، ويژگي اصلي اين حسگر در حساسيت بالاي آنها نسبت به نور مادون قرمز است. به صورت کلي اين CCD ها تنها در دوربين هاي با قابليت ديد در شب IR مورد استفاده قرار مي گيرند.

تکنولوژي بکاررفته در چيپ تصوير EX-View يک فناوري اختصاصي از شرکت SONY است که در آن فتوديود ها در ساختار CCD داراي کارايي بهتري در تبديل فوتون به الکترون هستند. فتوديودها در واقع شناساگرهاي نوري مي‌باشند که مي توانند انرژي نوراني را به جريان الکتريکي تبديل کند. علاوه بر اين، هر فتوديود ديجيتالي (هر فتوديود=يک پيکسل در تصوير) داراي يک لنز ميکروسکوپي است که وظيفه دريافت و متمرکز ساختن نور را بر عهده دارد.

 

اين ساختار باعث مي شود تا حساسيت نوري در چيپ تصوير EX-View در مقايسه با ساير CCD هاي سوني که داراي ورژن پايين تري هستند، تا دو برابر نسبت به نور مرئي و تا 4 برابر نسبت به نور مادون قرمز ارتقا يابد. همچنين نرخ LUX در چيپ تصوير EX-View براي هر دو نور مرئي و مادون قرمز تا دو برابر بيشتر از CCD هاي Super HAD سوني است.

 

کاربردهاي چيپ تصوير EX-View در دوربين مدار بسته

  • استفاده از اين نوع حسگر براي فضاهاي روباز که در آن هيچ کنترلي بر روي نور موجود در محيط وجود ندارد بسيار مناسب است.
  • براي استفاده در مکان هايي مانند کارخانه ها که دوربين ها در تک تک نقاط آن نصب شده اند و کاربر نيازمند تصاويري با رزولوشن بالا حتي در هنگام شب و در نور کم است.
  • مناسب براي مکان هايي است که نيازمند نور IR براي ثبت تصاوير هستند.

در پايان لازم به ذکر است که نبايد توقع داشته باشيد که نوع CCD مي تواند تفاوتي را در رزولوشن تصوير شما ايجاد کند.  براي مثال در روزولوشن 720TVL در يک CCD معمولي و Exview CCD جزئيات يکساني را براي شما به نمايش مي گذارد. وتنها تفاوت موجود اين است که چيپ تصوير Exview داراي نويز کمتري را در شرايط کم نور است.

https://tiamcctv.com/product/ds-2cd2h45fwd-izs/

https://tiamcctv.com/product/دوربين-مداربسته-توربو-اچ-دي-دام-هايک-و-2/

https://tiamcctv.com/product/ds-2cd1753g0-i/

https://tiamcctv.com/product/ds-2ce56d0t-irmm/

هوای پاک...
ما را در سایت هوای پاک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kavoosifar kelasssheshom بازدید : 170 تاريخ : يکشنبه 1 اسفند 1400 ساعت: 17:22

ایمپلنت فوری تجریش

 

 

ایمپلنت فوری چیست ؟

ایمپلنت فوری در تجریش در یک روز انجام می شود و نیازی به مراجعات بیشتر و یا منتظر ماندند برای بهبودی و اتمام پروسه جوش خوردن، سپس نصب تاج دندان نیست.  درواقع ایمپلنت دندان پین باریکی است که اغلب از جنس تیتانیوم ساخته شده است که دارای زیست سازگاری بالایی با بدن انسان است. ایمپلنت باید درون استخوان فک در جای قبلی ریشه دندان از دست رفته و یا محلی که برای کاشت آن تعیین می شود قرار داده شود. حدود 3 الی 6 ماه زمان نیاز است تا ایمپلنت دندان با استخوان فک به خوبی جوش خورده وحکم ریشه دندان را برای فرد ایفا کند.

v1_x901.jpg

زمانی که درون استخوان فک کاشته شود حکم ریشه دندان را اجرا کرده و وظیفه نگهداری تاج دندان را بر عهده می گیرد. ممکن است این جوش خوردن ایمپلنت دندان با استخوان فک  3 ماه الی 6 ماه به طول انجامد تا تاج مصنوعی دندان بر روی آن نصب شود. این روند برای ایمپلنت سنتی یا معمولی به کار می رود. اما ایمپلنت فوری بر خلاف تصور عموم مردم که 3 الی 6 ماه زمان نیاز است تا بتوانند تاج مصنوعی دندان را نصب کنند، همان لحظه که کاشت ایمپلنت انجام می شود اقدام به نصب تاج مصنوعی دندان می نمایذ. این نوع ایمپلنت معمولا برای افرادی مناسب است که نمی خواهند حتی یک روز هم زیبایی دندان خود را از دست بدهند.

البته مهم ترین چیزی که وجود دارد این است که فرد نیازی به درمان و جراحی های پیش تکمیلی نداشته باشد. زیرا برای نصب ایمپلنت فوری باید طول و عرض استخوان مناسب باشد، تراکم و کیفیت استخوان فک مناسب باشد تا بتوان در روز جراحی و کاشت ایمپلنت پروتز مصنوعی موقت برای فرد استفاده نمود. البته به این نکته دقت داشته باشید که پروتز مصنوعی که بلافاصله بر روی ایمپلنت قرار داده می شود موقت است و پروتز دائم زمانی بر روی ایمپلنت نصب می شود که به صورت کامل ایمپلنت با استخوان فک جوش خورده باشد. به دلیل استفاده از دو نوع پروتز طبیعی است که قیمت ایمپلنت فوری نسبت به قیمت ایمپلنت معمولی متفاوت و بالاتر باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت ایمپلنت می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

قیمت ایمپلنت در شمال تهران

 

 معمولا پروتز موقت را از جنس فلز یا پرسلن نمی سازند و از موادی سبک و پلاستیکی آن را می سازند تا به پایه ایمپلنت درون استخوان فک فشار زیادی وارد نکند. در صورتی که فشار زیادی به ایمپلنت هنوز جوش نخورده وارد شود ممکن است دچار لقی یا شکست شود و این مورد باعث عدم موفقیت در کاشت شده  کاشت ایمپلنت با شکست روبرو می شود. و البته تاج موقت از تاج اصلی دندانی که در نهایت باید بر رویایمپلنت کاشت شده نصب شود کوتاهتر است.

فیلم ایمپلنت دندان

برای نصب تاج مصنوعی دندان در ایمپلنت فوری نیز باید 3 الی 6 ماه زمان بگذرد تا جوش خوردن ایمپلنت به خوبی انجام شود. در صورتی که بخواهید از ایمپلنت فوری استفاده نمائید گیر اولیه استخوان فک باید بین 60 الی 70 نیوتن باشد و این در حالی است که گیر استخوانی معمولا بین 25 الی 30 نیوتن است. در صورتی که تراکم استخوانی کافی نباشد حتی نمی تواند این 60 نیوتن فشار را به آن افزود و به همین علت دیگر نمی توان گزینه مناسبی برای ایمپلنت فوری بود.

آشنایی با ایمپلنت فوری

ایمپلنت فوری که در فارسی ترجمه می شود دو اصطلاح متفاوت در انگلیسی دارد.

  • ایمپلنت فوری یا fresh socket یا   immediate insertion به کاش ایمپلنتی گفته می شود که دقیقا همزمان با دندان کشیدن نصب می شود.  یعنی دیگر نیازی به سوراخ کردن استنخوان فک نبوده و ایمپلنت درون محلی که برای ریشه دندان بوده است قرار می گیرد.
  • اصطلاح دیگری وجود دارد که با نام  immediate loading شناخته می شود و درواقع ایمپلنت فوری را معنی می کند.  این اصطلاح بدین منظور استفاده می شود که پروتز یا تاج دندان مصنوعی بلافاصله بعد از کاشت دندان بر روی ایمپلنت قرار داده می شود. البته همانطور که گفتیم این پروتز موقتی است و بعد از جوش خوردن ایمپلنت  دندان با استخوان فک باید  پروتز دائم بر روی ایمپلنت قرار داده شود. که از جنس سرامیک با بازتاب نور بسیار بالا است تا شباهت دندان طبیعی را تامین کند.

ایمپلنت فوری دندان دارای دو حالت است. حالت fresh socket که در این صورت  کشیدن دندان و کاشت ایمپلنت و نصب پروتز در یک جلسه انجام می شود. هنگام استفاده از این روش از پودر استخوان و ممبران برای پر کردن فضایی که بین دندان کشیده خالی است استفاده می شود.  با استفاده از این مواد ایمپلنت را در جای خود ثابت نگه میدارند. البته که استفاده از این روش برای همه افراد امکان پذیر نیست و باید  متخصص تشخیص دهد شما کاندید مناسبی هستید یا خیر؟

ایمپلنت فوری و طول عمر آن

دوام و طول عمر ایمپلنت دندان کاملا به نوع نگهداری و مراقبت شما از دندان بستگی دارد. ایمپلنت مانند دندان معمولی است و نیاز به مراقبت دارد تا بتواند مدت زمان بیشتری برای شما بهره وری داشته باشد. معمولا اگر از آن به خوبی مراقبت کنید حدود 20 سال برای شما عمر می کندو گاهی تا پایان عمر می تواند برای بیمار بهره وری داشته باشد. اگر می خواهید درباره کاهش درد ایمپلنت بدانید می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

برای کاهش درد ایمپلنت چه باید کرد؟

 

 البته اینکه در رابطه با ایمپلنت دندان بیان می کنیم تنها در رابطه با خود ایمپلنت درون استخوان فک است. و ممکن است گاهی پس از گذشت 15 الی 20 سال نیاز به تعویض تاج مصنوعی دارد.

مزیت های ایمپلنت فوری

ایمپلنت فوری تجریش مانند ایمپلنت فوری در نقاط دیگر ایران می تواند از مزیت های بسیار خوبی بهره ببرد. این مزیت ها عبارتند از:

  • دریافت نتیجه دل خواه با سرعت  و کیفیت بالا
  • بازگشت خطوط طبیعی و کانتور صورت
  • کمتر شدن میزان لغزش به دلیل جوش خوردن مناسب ایمپلنت با استخوان فک
  • کمتر شدن و از بین رفتن حساسیت دندان ها نسبت به سرما و گرما
  • کمتر شدن اختلالات فیزیکی در استخوان فک و بافت اطراف ان
  • کمتر شدن چین و چروک های صورت که به دلیل از دست دادن بافت استخوانی به وجود می آیند.
  • مدت زمان بهبودی بسیار کوتاه
هوای پاک...
ما را در سایت هوای پاک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kavoosifar kelasssheshom بازدید : 110 تاريخ : يکشنبه 1 اسفند 1400 ساعت: 16:21

تبليغات در فيليمو يا آپارات؟ – کدام بستر مناسب تر است؟

تبليغات در فيليمو يا آپارات؟ ويديو، شکلي از محتوا است که از هم‌نشيني معني‌دار صدا، تصوير و حرکت شکل گرفته است. تاثيري که ويديو روي ذهن مخاطب مي‌گذارد بسيار عميق‌تر از ديگر فرمت‌هاي محتوايي است. چون تعداد بيشتري از حواس پنج‌گانه انسان را به طور همزمان با خود درگير مي‌کند. همين موضوع باعث مي‌شود که پيام نهفته در قلب محتوا به طور مستقيم به ذهن کاربر نفوذ کند و چه بسا او را به سمت اکشن مورد نظر تبليغ، مثلا نصب اپليکيشن يا خريد يک محصول سوق دهد. با ما همراه باشيد.

تبليغات ويديويي در ايران

در ايران از اوايل سال ????، صحبت هايي از نسل جديد تبليغات اينترنتي مطرح شد . اما به دليل مشکلات موجود در بستر اينترنت و کمبود سرعت،  فقط در حد حرف باقي ماند و به آينده موکول شد. پس از بهبود نسبي کيفيت و سرعت اينترنت کشور وگسترش سايت هاي ويديو محور و … دوباره از تبليغات ويديويي صحبت شد. شرکت هاي تبليغاتي به دنبال اجرايي کردن همان ايده هاي گذشته برآمدند که قبلا توانايي انجام آن را نداشتند. آنها علاوه بر تغيراتي در ايده هاي گذشته خود بصورت تخصصي تر و حرفه اي تر وارد اين عرصه شدند .

آژانس تبليغات ويديويي

در اوايل سال ???? اين شاخه از تبليغات به خوبي در وب سايت هاي فارسي گسترش پيدا کرد و توانست به جامعه اي مستقل براي تبليغات اينترنتي تبديل شود. در ابتدا تبليغات ويديويي تنها به چند ثانيه ابتدايي فيلم هاي موجود در وب سايت ها کفايت مي کرد. هر کاربر زماني که بر روي يک فيلم کليک مي کرد، در چند ثانيه اول آن فيلم، تبليغي را نگاه مي کرد. بعد از مشاهده آن تبليغ، فيلم مورد نظر اجرا مي شد .اما به مرور زمان، اين نسل از تبليغات نيز پخته تر شده و ايده هاي جديدي به اين شاخه اضافه شده است. به شکلي که امروزه تبليغات ساده گذشته به تبليغات بسيار پيشرفته در داخل اپليکيشن ها تبديل شده است.

بستر مناسب – تبلغات در فيليمو يا آپارات

ما در دو مقاله قبلي به شکل مفصل بحث تبليغات ويدئويي را بررسي کرديم. در مقاله هاي قبلي درباره عامل مهمي نام بستر صحبت شد. بستر در واقع زمين بازي ماست. گاهي زمين بازي ما تعيين کننده همه چيز است. اگر ما بازيکن خوبي باشيم اما در زميني اشتباه بازي کنيم، بازي را قبل از شروع باخته ايم. در مسابقه بازاريابي کسي برنده است که زمين درستي براي تبليغات انتخاب کرده و نسبت به آن استراتژي بچيند. اما کدام زمين بازي بهتر است؟ سايت هاي داخلي مثل تبليغات در فيليمو و نماوا يا سايت هاي خارجي. در ادامه اين موضوعات را بررسي خواهيم کرد. اما پيش از آن اجازه بدهيد نگاهي به پلتفرم هاي داخلي بياندازيم.

آپارات – سرويس اشتراک ويديو

آپارات از سرويس‌هاي اشتراک‌گذاري ويدئو در کشور ايران است. اين وبگاه توسط شرکت صباايده راه‌اندازي شده‌است و مديريت آن بر عهده محمد جواد شکوري مقدم است. آپارات در سال ?? از سوي جشنواره وب ايران در بخش چندرسانه‌اي برخط، به انتخاب کارشناسان برگزيده شد و در سال ?? نيز به عنوان بهترين وبگاه فيلم برگزيده شد. آپارات اکنون در رتبه دوم الکسا در ايران بعد از گوگل و همچنين در رتبه چهل و ششم الکسا در جهان قرار دارد.. بسياري از ويدئوهايي که امکان قرارگيري در ديگر سرويس‌هاي اشتراک‌گذاري ويدئو را دارند، در آپارات قرار نمي‌گيرند و پس از مدتي حذف مي‌شوند. اين وبگاه بر اساس قوانين جمهوري اسلامي ايران عمل کرده و عدم ايجاد تنش سياسي، عدم اهانت به مقامات سياسي و مغايرت نداشتن با شئونات از قوانين اصلي بارگذاري آن هستند.

پلن هاي تبليغات در آپارات

پخش تبليغ در حين پخش ويديو:

اين نوع تبليغ در ابتدا يا ميانه پخش ويديوها به کاربر نمايش داده مي شود و براي هدايت کاربر به لينک يا وب سايت مورد نظر شما مناسب است.

نمايش تبليغ در قسمت پيشنهادات آپارات:

ويديوي شما به صورت هدفمند در قسمت پيشنهادات آپارات به کاربران نمايش داده مي شود. کاربران با کليک روي اين تبليغ به صفحه ويديوي شما در آپارات منتقل مي شوند.

تبليغات در فيليمو

فيليمو يا آپارات فيليمو اولين سامانه نمايش درخواستي (VOD) اشتراکي با سانسور و محدوديت ايراني است که در بهمن ???? آغاز به کار کرد. اين سامانه يکي از محصولات شرکت فناوران ايده‌پرداز صبا (صباايده) است. امروزه اپراتور نماوا جدي‌ترين رقيب فيليمو در سامانه نمايش درخواستي يا همان (وي او دي) است بر اساس رتبه‌بندي الکسا فيليمو چهاردهمين سايت پربازديد ايران است. فيليمو داراي بيش از ??? هزار مشترک ماهانه با سهم بازار بيش از ?? درصدي در ميان رقبا است. در ماه ??? ميليون دقيقه محتواي ويديويي توسط کاربران فيليمو مشاهده مي‌گردد. نهنگ آبي اولين سريالي است که با سرمايه‌گذاري فيليمو ساخته شده‌است و در ? بهمن ???? منتشر شد. تبليغات در فيليمو مانند ديگر پلتفرم ها نيست و ويژگي هاي خاصي دارد.

نماوا – سرويس نمايش درخواستي

نماوا در آغاز با نام مووي‌لند که جزئي از سرزمين شاتل (شاتل‌لند) بود فعاليت خود را آغاز کرد. در فروردين ????، وب‌سايت فيلم شاتل‌لند که با نام مووي‌لند فعاليت مي‌کرد به نماوا تغيير نام داد. نخستين سريال اختصاصي نماوا سريال سال‌هاي دور از خانه است که در ?? فروردين سال ?? ه‍.ش توسط نماوا عرضه شد. اين وبگاه براي تماشاي آنلاين فيلم و … است که با برخي از شرکت‌هاي اينترنتي ايران قراردادي براي تماشاي رايگان فيلم بسته‌است. اين وبگاه نيز بلاگي دارد که در آن فيلم‌ها را نقد و درباره? آن‌ها توضيح مي‌دهد.

در تبليغات ويديويي چگونه بهترين بازخورد را بگيريم؟

فرض کنيد که شما بستر را انتخاب کرده ايد و قصد داريد تبليغات در فيليمو را شروع کنيد. حالا لازم است چند مورد ديگر را نيز بدانيد. تبليغ شرکت‌هايي که موفق به جذب آگهي آن‌ها شده‌ايد را در سرويس تعريف کنيد؛ فرض کنيد يک بانک، يک اپراتور تلفن همراه و يک سرويس تاکسي اينترنتي در اين مرحله تعريف مي‌شوند. براساس قراردادهاي خود محدوديت‌هاي نمايشي را مشخص کنيد. براي نمونه، تبليغ بانک بايد ??هزار کليک، تبليغ اپراتور ??? هزار بار و تبليغ تاکسي اينترنتي تا زماني که دست کم ? هزار بار  Skip نشده است، نمايش داده شوند.

خلاصه اي از انواع تبليغات ويديويي

  • تبليغات ويديويي نوعي از تبليغ هستند که پيام را در قالب ويديو به مخاطب منتقل مي‌کنند.
  • تبليغات ويديويي به دو بخش تبليغات «Stream» و «Out Stream» تقسيم مي‌شوند.
  • تبليغات استريم به سه شکل «Pre-Roll»، «Mid-Roll»و «Post-Roll» اجرا مي‌شوند. شيوه  «Pre-Roll» محبوب‌تر از دو روش ديگر است.
  • تبليغات ويديويي جايزه‌اي در عوض تماشاي ويديو به مخاطب امتياز مي‌دهند.
  • تبليغات ويديويي «Interstitial-ad» سازوکاري شبيه به پاپ آپ‌ها دارند.
  •  «Playble ads» نوعي تبليغ است که کاربر مي‌تواند در همان لحظه با آن بازي کند.

ارتباط با ما

شناسه (آيدي) تلگرام pdaneshjoin@

ايميل [email protected]

 

https://www.indiegogo.com/individuals/28345593

https://www.intensedebate.com/people/LeviGross5

https://coub.com/levigross5

https://www.atlasobscura.com/users/levigross5

https://edex.adobe.com/community/member/iO819nQ1z

https://www.diigo.com/user/levigross5

https://www.mixcloud.com/LeviGross5/

https://cycling74.com/author/61d149565e4db16e7b91c4a1

https://www.skillshare.com/profile/Levi-Gross/456979617

 

هوای پاک...
ما را در سایت هوای پاک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kavoosifar kelasssheshom بازدید : 451 تاريخ : پنجشنبه 28 بهمن 1400 ساعت: 9:01

با اکانت ايران آنلاين موسيقي گوش بده

z1_byq.jpg

ميتوانيد با چند کليک اکانت پريميوم اسپاتيفاي بخرين . با اکانت ايران به لايسنس 180 سايت و اکانت که نياز به اکانت پريميوم  دارند رو بخرين .

 

اين روزها که جهان هر روز به سوي مجازي شدن و پيشرفته شدن پيش ميرود پلتفرم هاي زيادي هستند که به شما اين امکان رو ميدن که در هر مکاني و هر زماني تنها با داشتن اينترنت به کل ارشيو موسيقي جهان دسترسي داشته باشين .
اين پلتفرم ها عبارتند از اسپاتيفاي ، ساندکلاد ، اپل موزيک و ...
اما استفاده از اين پلتفرم ها طبيعتا بيشترشون پولي هستند و يا اگر مجاني باشند نسخه بتا يا همون نسخه محدود شده اي رو به شما ارايه ميدن .
به همين منظور ما يعني تيم اکانت ايران اين تصميم رو گرفتيم که لايسنس اين اکانت هارو يعني به طور مثال اسپاتيفاي رو براي شما فراهم کنيم و علاوه بر اين ها ما به شما ياد ميديم که چطوري اسپاتيفاي رو نصب کنيد ، توي اسپاتيفاي اکانت بسازين و چطوري پريميوم اسپاتيفاي رو بخرين .
ما تا پايان تايم اشتراک تماما اکانت شمارو گارانتي و پشتيباني رايگان ميکنيم و در صورت بروز هرمشکلي ما براي شما اين مشکل رو حل ميکنيم


مزيت هاي انلاين گوش دادن آهنگ چيست ؟
 

1: به تمام ارشيو موسيقي جهان دسترسي دارين
2: ميتوانيد با سرچ کردن به اهنگ هاي هر خواننده اي دسترسي پيدا کنيد
3:حمايت از خواننده محبوبتون
4:دانلود اهنگ هاي دلخواهتون
5:بهترين کيفيت اهنگ در اختيار شما


چگونه اکانت اسپاتيفاي داشته باشيم ؟
 

طبيعتا براي اينکه اکانت پريميوم اسپاتيفاي رو داشته باشيم کمي سخته البته در ايران براي وجود تحريم هاي مختلفي که داريم
حتي اکانت ساختن و نحوه ساخت اکانت ايران کمي مشکل است ولي ما براي شما کاملا اکانت اسپايتفاي ميسازيم و پريميوم ميکنيم و تا پايان تايم اشتراک هم گارانتي و پشتيباني ميکنيم .

هوای پاک...
ما را در سایت هوای پاک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kavoosifar kelasssheshom بازدید : 204 تاريخ : چهارشنبه 20 بهمن 1400 ساعت: 13:58

ایمپلنت فوری تجریش

 

 

ایمپلنت فوری چیست ؟

ایمپلنت فوری در تجریش در یک روز انجام می شود و نیازی به مراجعات بیشتر و یا منتظر ماندند برای بهبودی و اتمام پروسه جوش خوردن، سپس نصب تاج دندان نیست.  درواقع ایمپلنت دندان پین باریکی است که اغلب از جنس تیتانیوم ساخته شده است که دارای زیست سازگاری بالایی با بدن انسان است. ایمپلنت باید درون استخوان فک در جای قبلی ریشه دندان از دست رفته و یا محلی که برای کاشت آن تعیین می شود قرار داده شود. حدود 3 الی 6 ماه زمان نیاز است تا ایمپلنت دندان با استخوان فک به خوبی جوش خورده وحکم ریشه دندان را برای فرد ایفا کند.

v1_x901.jpg

زمانی که درون استخوان فک کاشته شود حکم ریشه دندان را اجرا کرده و وظیفه نگهداری تاج دندان را بر عهده می گیرد. ممکن است این جوش خوردن ایمپلنت دندان با استخوان فک  3 ماه الی 6 ماه به طول انجامد تا تاج مصنوعی دندان بر روی آن نصب شود. این روند برای ایمپلنت سنتی یا معمولی به کار می رود. اما ایمپلنت فوری بر خلاف تصور عموم مردم که 3 الی 6 ماه زمان نیاز است تا بتوانند تاج مصنوعی دندان را نصب کنند، همان لحظه که کاشت ایمپلنت انجام می شود اقدام به نصب تاج مصنوعی دندان می نمایذ. این نوع ایمپلنت معمولا برای افرادی مناسب است که نمی خواهند حتی یک روز هم زیبایی دندان خود را از دست بدهند.

البته مهم ترین چیزی که وجود دارد این است که فرد نیازی به درمان و جراحی های پیش تکمیلی نداشته باشد. زیرا برای نصب ایمپلنت فوری باید طول و عرض استخوان مناسب باشد، تراکم و کیفیت استخوان فک مناسب باشد تا بتوان در روز جراحی و کاشت ایمپلنت پروتز مصنوعی موقت برای فرد استفاده نمود. البته به این نکته دقت داشته باشید که پروتز مصنوعی که بلافاصله بر روی ایمپلنت قرار داده می شود موقت است و پروتز دائم زمانی بر روی ایمپلنت نصب می شود که به صورت کامل ایمپلنت با استخوان فک جوش خورده باشد. به دلیل استفاده از دو نوع پروتز طبیعی است که قیمت ایمپلنت فوری نسبت به قیمت ایمپلنت معمولی متفاوت و بالاتر باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت ایمپلنت می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

قیمت ایمپلنت در شمال تهران

 

 معمولا پروتز موقت را از جنس فلز یا پرسلن نمی سازند و از موادی سبک و پلاستیکی آن را می سازند تا به پایه ایمپلنت درون استخوان فک فشار زیادی وارد نکند. در صورتی که فشار زیادی به ایمپلنت هنوز جوش نخورده وارد شود ممکن است دچار لقی یا شکست شود و این مورد باعث عدم موفقیت در کاشت شده  کاشت ایمپلنت با شکست روبرو می شود. و البته تاج موقت از تاج اصلی دندانی که در نهایت باید بر رویایمپلنت کاشت شده نصب شود کوتاهتر است.

فیلم ایمپلنت دندان

برای نصب تاج مصنوعی دندان در ایمپلنت فوری نیز باید 3 الی 6 ماه زمان بگذرد تا جوش خوردن ایمپلنت به خوبی انجام شود. در صورتی که بخواهید از ایمپلنت فوری استفاده نمائید گیر اولیه استخوان فک باید بین 60 الی 70 نیوتن باشد و این در حالی است که گیر استخوانی معمولا بین 25 الی 30 نیوتن است. در صورتی که تراکم استخوانی کافی نباشد حتی نمی تواند این 60 نیوتن فشار را به آن افزود و به همین علت دیگر نمی توان گزینه مناسبی برای ایمپلنت فوری بود.

آشنایی با ایمپلنت فوری

ایمپلنت فوری که در فارسی ترجمه می شود دو اصطلاح متفاوت در انگلیسی دارد.

  • ایمپلنت فوری یا fresh socket یا   immediate insertion به کاش ایمپلنتی گفته می شود که دقیقا همزمان با دندان کشیدن نصب می شود.  یعنی دیگر نیازی به سوراخ کردن استنخوان فک نبوده و ایمپلنت درون محلی که برای ریشه دندان بوده است قرار می گیرد.
  • اصطلاح دیگری وجود دارد که با نام  immediate loading شناخته می شود و درواقع ایمپلنت فوری را معنی می کند.  این اصطلاح بدین منظور استفاده می شود که پروتز یا تاج دندان مصنوعی بلافاصله بعد از کاشت دندان بر روی ایمپلنت قرار داده می شود. البته همانطور که گفتیم این پروتز موقتی است و بعد از جوش خوردن ایمپلنت  دندان با استخوان فک باید  پروتز دائم بر روی ایمپلنت قرار داده شود. که از جنس سرامیک با بازتاب نور بسیار بالا است تا شباهت دندان طبیعی را تامین کند.

ایمپلنت فوری دندان دارای دو حالت است. حالت fresh socket که در این صورت  کشیدن دندان و کاشت ایمپلنت و نصب پروتز در یک جلسه انجام می شود. هنگام استفاده از این روش از پودر استخوان و ممبران برای پر کردن فضایی که بین دندان کشیده خالی است استفاده می شود.  با استفاده از این مواد ایمپلنت را در جای خود ثابت نگه میدارند. البته که استفاده از این روش برای همه افراد امکان پذیر نیست و باید  متخصص تشخیص دهد شما کاندید مناسبی هستید یا خیر؟

ایمپلنت فوری و طول عمر آن

دوام و طول عمر ایمپلنت دندان کاملا به نوع نگهداری و مراقبت شما از دندان بستگی دارد. ایمپلنت مانند دندان معمولی است و نیاز به مراقبت دارد تا بتواند مدت زمان بیشتری برای شما بهره وری داشته باشد. معمولا اگر از آن به خوبی مراقبت کنید حدود 20 سال برای شما عمر می کندو گاهی تا پایان عمر می تواند برای بیمار بهره وری داشته باشد. اگر می خواهید درباره کاهش درد ایمپلنت بدانید می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

برای کاهش درد ایمپلنت چه باید کرد؟

 

 البته اینکه در رابطه با ایمپلنت دندان بیان می کنیم تنها در رابطه با خود ایمپلنت درون استخوان فک است. و ممکن است گاهی پس از گذشت 15 الی 20 سال نیاز به تعویض تاج مصنوعی دارد.

مزیت های ایمپلنت فوری

ایمپلنت فوری تجریش مانند ایمپلنت فوری در نقاط دیگر ایران می تواند از مزیت های بسیار خوبی بهره ببرد. این مزیت ها عبارتند از:

  • دریافت نتیجه دل خواه با سرعت  و کیفیت بالا
  • بازگشت خطوط طبیعی و کانتور صورت
  • کمتر شدن میزان لغزش به دلیل جوش خوردن مناسب ایمپلنت با استخوان فک
  • کمتر شدن و از بین رفتن حساسیت دندان ها نسبت به سرما و گرما
  • کمتر شدن اختلالات فیزیکی در استخوان فک و بافت اطراف ان
  • کمتر شدن چین و چروک های صورت که به دلیل از دست دادن بافت استخوانی به وجود می آیند.
  • مدت زمان بهبودی بسیار کوتاه
هوای پاک...
ما را در سایت هوای پاک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kavoosifar kelasssheshom بازدید : 119 تاريخ : سه شنبه 19 بهمن 1400 ساعت: 15:49

Front-end عبارتي در دنياي برنامه نويسي وب است و بيشتر کارشناسان و برنامه نويسان که وقتي با هم ملاقات مي کنند با يکديگر کار خواهند کرد مي پرسند که آيا شما جلو-پايان هستيد يا پشت پايان؟ در اين مقاله، از آموزش برنامه نويسي آکادمي فناوري اطلاعات، قصد داريم به موضوع front-end بپردازيم و قابليت هاي آن را ارائه کنيم، بنابراين اگر مي خواهيد اطلاعات کافي در اين زمينه به دست آوريد، در مقاله زير ما را دنبال کنيد:

 

 

 

Front End نرم افزاري است که براي کاربران و بازديدکنندگان در يک وب سايت قابل مشاهده است. در واقع با استفاده از کدهاي نامفهوم براي کاربران و بازديدکنندگان، به مجموعه اي از طرح ها در قالب گرافيکي بسيار جذاب و زرق و برق دار تبديل شده و به اين شکل نمايش داده مي شود، تا کاربران به راحتي از بخش خارج شوند. را بيشتر از يک وب سايت براي لذت بردن و لذت بردن از.

 

به طور کلي تمام پارامترهايي مانند فايل هاي صوتي، تصويري و تصويري، عکس ها، داده ها و غيره که توسط کاربر در انتهاي جلو قابل مشاهده هستند به دو بخش اصلي طبقه بندي مي شوند که اولي در حوزه طراحي وب و دوم توسعه رابطه با کاربر است.

 

جلو و پايان چه معنايي دارد؟

 

 

وظايف برنامه نويس پيش رو است

 

در حوزه طراحي وب، يک جلو و کار از نرم افزارهاي گرافيکي پيشرفته اي مانند فتوشاپ يا نرم افزارهاي ديگر براي طراحي نگاه کلي سايت استفاده مي کند. در عين حال، در بخش توسعه روابط کاربر، Front & Works کار بر روي هر سايت را به طور کامل پياده سازي مي کند، با استفاده از زبان هاي برنامه نويسي مختلف آن، جاوا اسکريپت، CSS و غيره. به طور معمول، زبان برنامه نويسي مورد استفاده توسط يک شغل جلو، زبان برنامه نويسي سمت مشتري است.

 

به دليل اين مشکل، کدهاي نوشته شده توسط Front & Kar در برنامه نويسي front & end به طور کامل پردازش شده و در نهايت در مرورگر و بازديدکنندگان کاربر اجرا مي شوند، به عبارتي کاربر به تمام کدها دسترسي دارد و قادر به مشاهده است. من هم بايد بگويم که اين مشکل ارتباط مستقيمي با تجربه کاربر دارد و تاثير زيادي بر آن دارد، و همچنين ارتباط نزديکي با اين مشکل دارد.

 

مهم ترين مهارت هاي يک جبهه و کار

 

جبهه و کار به طور کلي، براي اينکه بتوانيم به عنوان يک جبهه حرفه اي و کاري با تجربه عمل کنيم، بايد داراي مجموعه اي از مهارت ها و ويژگي ها باشد که در زير به آن بحث خواهيم کرد. يک حرفه اي جلو پايان بايد به خوبي در زبان هاي برنامه نويسي مختلف، از جمله زبان برنامه نويسي اچ تي ام ال، زبان هاي برنامه نويسي jQuery و جاوا اسکريپت، و زبان برنامه نويسي css، و قادر به کار با آنها به بهترين وجه ممکن است. اين فرد بايد به خوبي با کتابخانه هاي CSS مانند چارچوب Bootstrap آشنا باشد و اطلاعات خوبي در مورد آنها داشته باشد و در صورت لزوم بتواند از آن ها بيشترين استفاده را داشته باشد.

وظايف يک طراح پيش رو است

 

طراح جلو بايد بسيار خلاق، نوآورانه و موقعيت يابي باشد و طرح هاي آسان براي استفاده، جذاب و جذاب را در زمينه کاري خود ارائه دهد تا يک وب سايت و برنامه کاربردي به بهترين وجه ممکن طراحي شود. طراح نهايي کسي که مي تواند يک وب سايت بسيار جذاب و آسان براي استفاده با سرعت الگوهاي ظاهري و همچنين با رابط کاربري مناسب و تجربه ايجاد کنيد.

 

قادر به تجزيه و تحليل نيازهاي کاربران و بازديد کنندگان سايت و همچنين درخواست هاي مدير سايت، به منظور طراحي رابط کاربري يک سايت يا برنامه کاربردي به گونه اي باشد که وقتي کاربر آن سايت و برنامه را پيدا مي کند و از آن استفاده مي کند تجربه بسيار مناسب و منحصر به فردي داشته باشد و در نتيجه استفاده از آن سايت و برنامه را به ديگران توصيه کند.

    علاوه بر اين، يک روش کاري با استفاده از دانش برنامه نويسي شما بايد سايت را بدون مشکل طراحي کند و اگر مشکلي در زمينه برنامه نويسي و کدنويسي وجود داشت، بايد آگاه باشيد که مشکل در کوتاه ترين زمان ممکن ايجاد خواهد شد. .

منبع :

https://www.cplusplus.com/user/AnaHardy4/

https://8tracks.com/anahardy4

http://www.escortpicture.com/AnaHardy4

https://weheartit.com/AnaHardy4

https://www.intensedebate.com/people/AnaHardy4g

http://www.authorstream.com/AnaHardy4/

https://gab.com/AnaHardy4

https://www.f6s.com/ana-hardy

https://letterboxd.com/AnaHardy4/

 

 

هوای پاک...
ما را در سایت هوای پاک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kavoosifar kelasssheshom بازدید : 195 تاريخ : شنبه 16 بهمن 1400 ساعت: 3:03

با سلام خدمت دوستان عزيز و همراهان گرامي سايت پارسيان انديش بنده محمود مجيدي هستم امروز ودر اين مقاله مي خواهم که با شما دوستان عزيز و همراهان گرامي در مورد اهميت سئو سايت در اصفهان و مزاياي آن با شما صحبت کنم. اگر مي خواهيد که بدانيد چطوري ميتونيد فروش تان را در استان اصفهان بيشتر کنيد با بنده همراه باشيد.

اهميت سئو سايت در اصفهان

قبل از هر موضوعي بايد اول به شما بگويم که سئو را مي توان هم به صورت محلي انجام داد طراحي سايت اصفهان وهم به صورت کشوري و هم به صورت جهاني واين بستگي به بازار هدف شما دارد اگر بازار هدف شما محلي و به صورت شهري است بايد سئو محلي و لوکال انجام داد واگر بازار هدف تان جهاني باشد بايد سئو سايت تان را جهاني انجام دهيد.

سئو سايت در اصفهان:

اگر که يادتان باشد زماني شهر اصفهان به عنوان پاييتخت فرهنگ ايران اسلامي انتخاب شد. اين شهر به عنوان جاذبه هاي گردشگري زياد وپتانسيل هاي بالايي که براي جذب گردشگر و توريست دارد خيلي از مشاغل نظير مشاغل پزشکي ، گردشگري سلانت،صنعتي، شرکت هاي مختلف و... اقدام به ايجاد کسب وکارهاي اينترنتي خود کرده اند و از اين بيزينس به درآمد هاي بالايي دست يافته اند.

شما دوست عزيز هم مي تواني با ايجاد وبسايت و نيز سئو سايت در اصفهان کسب وکار خود را در صفحات گوگل بياوريد. ورآمد خودتان را افزايش دهيد ونيز فروش محصولات و خدمات خود را در صفحات اول گوگل بياوريد ورآمد خودتان را افزايش دهيد. ونيز فروش محصولات ويا خدمات خود را بيشتر کنيد. بعد از انجام سئو وبرنديگ ورسيدن به درآمد مطلوب شما مي توانيد براي افزايش فروش تان از روش هاي ديجيتال مارکتينگ هم استفاده کنيد. روش هاي ديجيتال مارکتينگ به قرار زير است:

  1. اجراي کمپين هاي تبليغاتي
  2. تبليغات بنري
  3. تبليغات در شبکه هاي اجتماعي
  4. تبليغات در سايت هاي درج آگهي
  5. تبليغ نويسي
  6. ايميل مارکتينگ
  7. کوچينگ

تمامي موارد بالا روش هايي است که تيم پارسيان انديش مي تواند براي شما عزيزان با مناسب ترين قيمت و بهترين کيفيت انجام دهد. يکي از کارهايي شما عزيزان مي توانيد براي برندينگ کسب وکار خودتان انجام دهيد اين است که توليد محتوا وبازاريابي محتوا براي خدمات تان انجام دهيد.اما اين عامل به تنهايي باعث ايجاد برند شدن کسب وکار شما نمي شود.براي اين که شما بتوانيد بازاريابي اينترنتي موفق داشته باشيد،بايد بتوانيد از همه ي موارد بالا استفاده کنيد.يکي از عوامل رتبه بندي وبسايت ها در گوگل بالا بودن سرعت وبسايت شما است تيم ما با انجام روش هاي مخصوص مي تواند سرعت وبسايت شما را افزايش دهد.

سئو وب سايت چگونه است؟

 به انجام يکسري از فعاليت ها ي داخلي و خارجي که بر روي يک وبسايت انجام مي شود تا آن وبسايت در نتايج اول گوگل نمايش داده شود را سئو مي گويند. اين فرآيند ممکن است بستگي به نوع وبسايت طولاني باشد ويا خيلي زود انجام شود.معيار ها و فاکتورهاي اين کار بستگي به کلمات کليدي و رقبا ي شما دوست عزيز دارد.

براي چي ما نياز به سئو سايت در اصفهان داريم؟

خب در جواب سوال بالا بايد به شما بگويم که امروزه با پيشرفت علم و دسترسي بيشتر عوام به اينترنت ونيز هوشمند شدن گوشي ها نياز به کسب وکاراينترنتي بيشتر شده است. بيشتر مردم و جوانان به خريد اينترنتي و سرچ کردن نياز هاي خود در گوگل روي آورده اند.به طور مثال سايت بايا و يا ديجي کالا که فروش خوبي دارند و خدمات خوبي را هم ارائه مي دهند.با تعاريف بالا بايد شما تاالان متوجه شده باشيد که مغازه و يا کسب وکار فيزيکي ديگر جوابگو نيست. پيشنهاد ما به شما اين است که براي افزايش درآمد خود حتما کسب وکار خودتان را اينترنتي کنيد.

مزاياي سئو سايت در اصفهان چيست؟

1.ايجاد سئو خوب وحرفه اي باعث مي شود که سايت شما براي مدت طولاني در بين رقبا در صفحه ي اول گوگل قرار بگيرد وبه اين راحتي ها هم حذف نشود. 2. همچنين سئو وبرندينگ سايت باعث افزايش سرعت بارگزاري سايت شما مي شود واين عامل هم به بهبود رتبه ي سايت تان کمک خواهد کرد ونيز کاربران بيشتري در سايت تان مي ماند. 3. مزاياي اين کار اين است که با انجام سئو حرفه اي ونيز ارتقائ عبارات کليدي خود،بازديد کننده ي بيشتري از سمت موتور هاي جستجو دريافت خواهيد کرد. 4. سئو نسبت به راهاي ديگر کمترين هزينه را دارد وبيشترين سود دهي را دارد.

 

 

خدمات سئو سايت شما شامل چه مواردي است؟

به طور کلي مي توان گفت که خدمات سئو سايت به دو بخش اصلي تقسيم بندي ميشود:

  1. خدمات سئو داخل سايت
  2. خدمات سئو خارج سايت

هر دوي  اين روش ها براي قرار گيري کلمات کليدي در جايگاه اول است.خدمات سئو سايت به صورت مادام العمر بوده وبايد براي هميشه برروي وبسايت قرار گيرد تا آن سايت در صفحات اصلي باشد. وبايد اين نکته را هم در نظر بگيريد که تمامي خدمات سئو سايت براي سايت هاي ورد پرسي به يک صورت نبوده ونسبت به نوع وبسايت متفاوت است. وممکن است هزينه هاي متفاوتي را نيز داشته باشد.

هوای پاک...
ما را در سایت هوای پاک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kavoosifar kelasssheshom بازدید : 209 تاريخ : پنجشنبه 14 بهمن 1400 ساعت: 13:08

لینک دوستان

خبرنامه